دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1396 - 11:42
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خبر داد:

حضور پژوهشگر دانشگاه آزاد واحد خوراسگان در بین پژوهشگران برتر کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که پژوهشگر واحد خوراسگان دانشگاه آزاد به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری انتخاب شده است.
کد خبر : 242317

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر بیژن رنجبر در پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از حضور طولانی‌ مدت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و حضور در غرفه این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه 45 محصول در حوزه تجهیزات، 3 محصول در حوزه شیمی و نساجی، 28 محصول در حوزه کامپیوتر و نرم‌افزار، 27 محصول در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و 21 محصول در حوزه پزشکی و 29 محصول در حوزه عمران و سازه ارائه شد.


وی ادامه داد: اولویت ما در ارائه این محصولات به نمایشگاه، محصولات تجاری‌سازی شده بودند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتخاب پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی به وزارت علوم تاکید کرد: ما به روسای واحدها و معاونان پژوهشی تاکید کردیم افرادی معرفی شوند که شانس بالایی در رقابت با اساتید کل کشور داشته باشند، در این زمینه 7 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی و به وزارت علوم معرفی شدند خوشبختانه از 21 نفر پژوهشگر برتر یک نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان انتخاب شده است.


وی با اشاره به رتبه‌های جهانی علمی کشورمان گفت: رتبه چهارم جهانی در رشد علمی، رتبه 16 جهانی در تولید علم، رتبه 74 در اقتصاد و صنعت، رتبه 118 در کسب و کار و رتبه 120 در نوآوری داریم همانطور که در این رتبه‌ها می‌بینید متوازن نیستند چرا که در دانشگاه‌های ما علم تولید می‌شود ولی منجر به کسب و کار نمی‌شود.


رنجبر محصول دانشگاه‌ها را متخصص اعلام کرد و گفت: باید برای این محصولات دانشگاهی بازار کار فراهم شود، برای برون رفت از وضعیت موجود باید متغیرهای مختلف شناسایی و در جهت کمک به نخبگان تبیین شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تقویت الگوهای بازاریابی، ارتقاء جایگاه اساتید و دانشجویان، تدوین پیوست کارآفرینی و اقتصادی را از اولویت‌های مهم حوزه پژوهش دانست.


وی به وضعیت دانشگاه استندفورد اشاره کرد و گفت:‌ این دانشگاه یک هلدینگ بزرگ در آمریکا است و منابع درآمدزایی آن در سال 2017، 29 درصد از تحقیقات، 20 درصد درآمد سالانه، 18 درصد خدمات درمانی، 3 درصد هدایا، 10 درصد آزمایشگاه اعلام شده است. وابستگی درآمد این دانشگاه به شهریه فقط 11 درصد است در صورتی که در سال 2016، 15 درصد بود و در سال 2017 توانست 4 درصد از آن بکاهد. این رویکرد نشان می‌دهد که ما باید از وابستگی به شهریه دور شویم و به سمت کسب درآمد از پژوهش برویم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر بیژن رنجبر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته