دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 12:10

واحد علوم و تحقیقات با مرکز اسکان بشر ملل متحد تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

تفاهم‌نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات با مرکز اسکان بشر ملل متحد (UN Habitat ) به منظور انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه انتقال تخصص و تجربه در حوزه‌های توسعه شهری، تغییرات اقلیمی، مسکن و معماری به امضا رسید.
کد خبر : 23786

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آژانس Habitat، در همکاری با دولت‌ها، مسئول ترویج و تحکیم همکاری با تمامی شرکا از جمله مقامات محلی و سازمان‌های خصوصی و غیردولتی در اجرای دستور کار اسکان بشر و اهداف توسعه هزاره در جهت بهبود زندگی داخل 100 میلیون زاغه‌نشین تا سال 2020 میلادی است.


بر اساس این تفاهم‌نامه، واحد علوم و تحقیقات برای تاسیس و تقویت مرکز تحقیقاتی شهرسازی و معماری، برگزاری سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزشی با آژانس Habitat همکاری می کند.


هدف از این تفاهم‌نامه، ارائه یک چارچوب همکاری است که در آن هبیتات و واحد علوم و تحقیقات در زمینه‌های حرفه‌ای و آکادمیک مرتبط با شهرسازی، با تمرکز بر توسعه سبز و پایدار شهری، ظرفیت‌سازی، توسعه شهری، مسکن، معماری، تغییرات اقلیمی و آموزش و پرورش همکاری کنند.








همکاری در اجرای برنامه دانشگاه سبز و پایدار در واحد علوم و تحقیقات و مشارکت در ساخت و تقویت مرکز پژوهشی شهرسازی و معماری این واحد بخشی دیگر از مفاد این تفاهم نامه را تشکیل می دهند

بر اساس این گزارش، این همکاری به منظور ارتباط با نهادهای آموزشی برای معرفی Habitat و انتقال دانش و تجربه در زمینه‌هایی چون تبادل تخصص، برگزاری کارگاه، کنفرانس و دوره های آموزشی ویژه دانشجویان و کارشناسان در مقولات مرتبط با توسعه شهری، مسکن، معماری و تغییرات اقلیمی است.


همکاری در اجرای برنامه دانشگاه سبز و پایدار در واحد علوم و تحقیقات و مشارکت در ساخت و تقویت مرکز پژوهشی شهرسازی و معماری این واحد بخشی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.


دکتر علی عباسپور در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه همکاری با تاکید بر هدف‌مند شدن پروژه های تحقیقاتی اظهار کرد: پایان‌نامه‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویان باید در مسیر رفع مسائل و مشکلات روز کشور باشد که البته رفع این مسائل می‌تواند از هم‌پوشانی در دنیا نیز برخوردار باشد.


رئیس واحد علوم و تحقیقات بر آمادگی و ظرفیت این واحد برای تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در فضای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات به پشتوانه ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی موجود با سازمان ملل و زیر مجموعه‌های آن همکاری‌های علمی دارد و معتقدم این همکاری‌های علمی اثرات مثبت برای جامعه دانشگاهی به همراه خواهد داشت.


نماینده سازمان اسکان سازمان ملل متحد در ایران هم با بیان اینکه 72 درصد جمعیت کشور اکنون شهرنشین هستند و 28 درصد باقی نیز روش زندگی شهری دارند، گفت: وجود این جمعیت شهرنشین مسائل خاص خود را دارد که باید پیش‌بینی و مدیریت شود.


سیامک مقدم با بیان اینکه امکانات و توانایی های خاص واحد علوم و تحقیقات، آژانس اسکان سازمان ملل را بر آن داشت تا در گام نخست با این واحد دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کند، اظهار کرد: تبادل تخصص با واحد علوم و تحقیقات یکی از اهداف مدنظر برای پیشبرد این تفاهم نامه بوده است.


وی گفت : فعالیت آزادانه دانشگاه‌ها در همایش ها و مجامع بین‌المللی می تواند منجر به بهره‌برداری‌های منحصر به فرد از فرصت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در عرصه فراملی شود.


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کوشش مدیریت امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات امکان‌پذیر شده و اجرای آن بر عهده دانشکده هنر و معماری این واحد دانشگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته