دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر قلعه نویی:

گل‌هایی که خوردیم ابتدایی بود/پنالتی ما گل می‌شد، شرایط برمی‌گشت

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت:پرسپولیسی‌ها چهار توپ آوردند که به گل تبدیل شد اما اختلاف دو تیم چهار گل نبوداز طرف دیگر گل هایی که خوردیم ابتدایی خوردیم .
کد خبر : 237169

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،امیر قلعه‌نویی بعد از شکست 4 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس در نشست خبری، گفت: به برانکو، هواداران وبازیکنان حریف تبریک می‌گویم. دیروز هم گفتم خدا کند بازی خوبی را مشاهده کنیم. اختلاف دو تیم 4 گل نبود.


وی افزود: پرسپولیسی‌ها چهار توپ آوردند که به گل تبدیل شد اما اختلاف دو تیم چهار گل نبود. دفاع چپ و راست ما روز خوب خود را پشت‌سر نمی‌گذاشتند. اگر زمانی که بازی صفر بر صفر بود توپی که مرتضی تبریزی به دست آورد به گل تبدیل می‌شد اتفاق دیگری رخ می‌داد. در کل با این وجود پرسپولیس لیاقت این پیروزی را داشت به غیر از دقایقی از بازی جو ورزشگاه خوب بود و امیدوارم جو ورزشگاه به طور کامل خوب شود.


سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه چرا مرتضی تبریزی را تعویض گفت: او از لحاظ روحی روانی افت کرده بود و دائم در زمین سرش را پایین می‌گرفت بازیکنان بزرگ جهان هم پنالتی از دست می‌دهند اما مسئولیت این موضوع با من است. شاید چیدمان و تعویض‌های من خوب نبوده که این نتیجه به دست آمد.


قلعه‌نویی در مورد لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: دیروز هم گفتم ما حداقل نیاز به پنج بازیکن جدید داریم پیشنهادهایمان را دادیم و باید ببینیم مدیران باشگاه چه نظری دارند. از آذری تشکر می‌کنم با وجود همه مشکلات جو تیم ما خوب است اما باید خودمان را ریکاوری کنیم تا آماده بازی با نفت شویم. باید خودمان را برای آن مسابقه آماده کنیم و باز هم می‌گویم مسئولیت شکست امروز با من بود. پرسپولیس در خیلی از خطوط بهتر از ما کار کرد و آنها روح جنگندگی داشتند.


وی افزود: اگر موقعیت مرتضی تبریزی هنگام تساوی صفر بر صفر گل می‌شد یا اینکه از پنالتی‌مان استفاده می‌کردیم نتیجه دیگری رقم می‌خورد. البته به دنبال بهانه نیستم آنها بهتر بازی کردند و خوب جنگیدند تنها ایراد ما در دفاع چپ و راست بود باز هم می‌گویم مسئولیت با من است اما اگر در این دو پست بهتر کار می‌کردیم اختلاف کمتر می‌شد. شاید هم من چیدمان و تعویض‌های خوبی نداشتم گل‌های بسیار ساده و ابتدایی خوردیم و این در شرایطی بود که خیلی روی این صحنه‌ها کار کردیم.


قلعه‌نویی در مورد اینکه مقابل پرسپولیس دست به دفاع نزد، گفت: از روزی که کارم را شروع کردم یک درصد هم به فوتبال دفاعی فکر نکرده‌ام حتی در روزی که سرمربی تیم ملی بودم به دنبال فوتبال دفاعی نبودم. زمان‌هایی که قهرمان شدم تیمم بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را داشته و دو بار بازیکنانم آقای گل شده فوتبال بسته جزو تفکرات من نیست هیچ وقت نخواستم در فوتبال کار غیراخلاقی و وقت‌تلف کردن انجام دهم و این مسئله را دوست ندارم ۱۰۰ بار دیگر هم برای فوتبال به آزادی بیایم ضد فوتبال بازی نمی‌کنم.


سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه آیا آنالیز دقیقی از پرسپولیس داشت، تصریح کرد: ما حریفان را آنالیز می‌کنیم اما حقیقت فوتبال درون زمین اتفاق می‌افتد. کارها را بازیکنان باید انجام دهند. اگر ما باهوش کار می‌کردیم نباید هیچ کدام از این گل‌ها را دریافت می‌کردیم پرسپولیس در دفاع بسیار خوب عمل کرد و توانستند پوشش خوبی بدهند.


وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا در رابطه با عملکرد بازیکنان خارجی و داخلی تیمش گفت: به نظر من استندلی بازی خوبی انجام داد و یک پنالتی گرفت و بازیکنان پرسپولیس را خسته کرد. البته عطایا می‌توانست بهتر باشد ولی در کل وقتی تیمی با اختلاف ۴ گل بازده شده نشان می‌دهد که در کل خوب نبوده است.


او در مورد اینکه ذوب‌آهن بازیکنان خوبی دارد اما چرا نتیجه نمی‌گیرد، تصریح کرد:‌ اینطور که شما می‌گویید حتماً ایراد از من است. من که مسئولیت باخت را قبول کرده‌ام.


قلعه‌نویی در مورد اینکه بازیکنانش تحت تأثیر تماشاگران بودند، گفت: ذوب‌آهن یک تیم حرفه‌ای است بازیکنان سابقه حضور در این ورزشگاه را داشته‌اند هوادار به فوتبال زیبایی می‌دهد و باعث می‌شود انگیزه بازیکنان بالاتر بود به جز بازی با استقلال این تعداد تماشاگر را ندیده بودیم. این هواداران برای ما انگیزه زیادی به وجود می‌آورند شاید خود بازیکنان پرسپولیس به حضور این تعداد هوادار عادت داشته باشند.


سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا جناح پرسپولیس قوی‌تر بود یا اینکه جناح راست ذوب‌آهن دچار افت بود، گفت: آنها قوی‌تر از ما بودند جناح چپ پرسپولیس بسیار قوی‌تر از جناح راست ما بازی کرد و با جابه‌جایی هم انجام دادیم نتوانستیم موفق شویم.


وی در مورد اینکه آیا می‌تواند ذوب‌آهن را به کورس بازگرداند، تصریح کرد: ذوب‌آهن نیاز به تغییر نگرش دارد. توانایی ذوب‌آهن بسیار بالا است. روزی که برانکو به پرسپولیس آمد پرسپولیس همین بازیکنان و مربی را داشت اما ابتدا دچار مشکل بود و به رده‌های دوازدهم و سیزدهم سقوط کرد و رفته رفته با تغییر نگرش شرایطش بهبود یافت اکنون ما هم همین مشکل را داریم توان تیم را می‌شناسیم اما اگر نگرش را تغییر ندهیم دچار مشکل می‌شویم. ما فکر این چالش را نمی‌کردیم مصدومیت قاسم حدادی‌فر فرمانده ذوب‌آهن به تیم ضربه زد. ما در خیلی از مسابقات حق‌مان برد بوده اما به تساوی یا باخت رسیدیم. همین امروز اگر توپ‌هایمان را در زمانی که بازی صفر بر صفر بود گل می‌کردیم اتفاق دیگری می‌افتاد. تیم ما نیاز به پنج بازیکن جدید دارد و اگر نگرش‌مان را تغییر ندهیم به مشکل می‌خوریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته