دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1396 - 16:08
رئیس واحد بابل مطرح کرد

نقش مدیران گروه‌ در ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه قلب دانشگاه برای پویایی علم و دانش می تپند، اظهار کرد: مدیران گروه‌های آموزشی می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح در تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانشجویان نقش مهمی را ایفا کنند در این مسیر از خرد جمعی استفاده کنند.
کد خبر : 235743

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر همایون موتمنی در جلسه مدیران گروه های آموزشی با گرامیداشت هفته بسیج بر لزوم حضور روسأی دانشکده ها و معاونان در جلسات اعضای گروه‌های آموزشی، جهت رفع مسائل و مشکلات در راستای پیشرفت علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه و هماهنگی لازم با گروه‌های آموزشی تاکید کرد.


موتمنی بیان کرد: «حوزه معاونت آموزشی با هماهنگی مدیران گروه های آموزشی نسبت به توضیح یکنواخت و نرمال دروس آموزشی، آزمایشگاهی و کاروزی ها طبق قوانین دانشگاه آزاد اسلامی نظارت و مدیریت کنند.»


رئیس واحد بابل با تاکید بر لزوم اجرایی شدن بخشنامه رکود علمی، افزود: «استادان این موضوع را جدی بگیرند، و علاوه بر ارتقای سطح علمی و پژوهشی خود در برنامه های فرهنگی به ویژه جلسات هم اندیشی و کرسی های آزاد اندیشی بیشتر شرکت کنند.»


موتمنی گفت: «مدیران گروه های آموزشی در جذب استادان مدعو و حق التدریس نظارت و درایت بیشتری داشته باشند، در این خصوص رزومه علمی، فرهنگی و پژوهشی اساتید مورد توجه قرار گیرد.»


دکتر سید علی نبوی چاشمی معاون آموزشی واحد بابل هم محورهای مورد بحث از قبیل کاهش استادان حق التدریس، نظارت و کنترل مدیران گروه آموزشی از تقسیم دروس، حضور مستمرر استادان در کلاس درس، برگزاری منظم جلسات گروه آموزشی و شرکت در فعالیت های فرهنگی را یادآوری کرد.



وی گفت:‌ «محورهایی که برای این جلسه مطرح می شود موجب ارتقاء علمی وپژوهشی اتحاد، تفاهم و همکاری بیشتر استادان واحد بابل و سبب شکوفایی علمی دانشجویان و نیز کیفیت آموزشی را در دانشگاه افزایش می دهد.».


معاون پژوهش و فن آوری واحد بابل نیز با توجه به فعالیت و تجهیزات آزمایشگاه های واحد بابل تصریح کرد: «نسبت به اجرای بخشنامه جدید داوری پایان نامه های دانشجویی و قوانین موجود در آن نکات مسبوطی ارائه داد.»


دکتر رضا چنگیزی با بیان اینکه ازمدیران گروه های آموزشی انتظار می رود در زمینه های مختلف پژوهشی استادان را ترغیب به فعالیت بیشتری کنند، افزود: «برای تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد نیز قوانین حاکم بر ساها و نحوه خرید تجهیزات و اخذ مجوز لازم را باید برای اهداف پژوهشی تبیین کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته