دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تصویب شورای قرآن و عترت؛

همایش حافظان قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود

اعضای شورای قران و عترت دانشگاه ازاد اسلامی استان خوزستان در سومین نشست خود، برگزاری نخستین همایش حافظان قرآن کریم این دانشگاه تا پایان امسال را به تصویب رساندند.
کد خبر : 23264

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون هماهنگی و رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سومین نشست شورای قرآن و عترت این دانشگاه که به میزبانی واحد آبادان و با حضور مسئولان کانون قرآن و عترت این دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب که امیدواریم هیچ گاه بین ما و قرآن و فعالیت در زمینه‌های قرآنی جدایی نیفتد، گفت: در تمام مسائل زندگی، قرآن باید سرلوحه کارها قرار گیرد.


دکتر علی بختیارپور با تاکید بر اینکه باید زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود، ایجاد فضای تصنعی و غیرواقعی را ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: اثرات تهاجم فرهنگی در جامعه همانند یک نوع بیماری است که برای درمان آن علاوه بر تشخیص نوع بیماری، بسته به نوع بیمار، نسخه لازم تهیه شود.








بختیارپور: کار فرهنگی را هر کسی نمی‌تواند برعهده بگیرد و نیاز به تخصص دارد، بنابراین فرد متخصص فرهنگی علاوه بر شخصیت فرهنگی، توانایی شناسایی ابزار و مخاطبان خود را داشته باشد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی تعالی بشریت را مدنظر قرار داده است و حقیقتا ظرفیت آن را نیز دارد، بیان کرد: پس باید پدیده‌های اجتماعی را درست شناسایی کرد و برخورد عاقلانه داشت.


بختیارپور افزود: کار فرهنگی را هر کسی نمی‌تواند برعهده بگیرد و نیاز به تخصص دارد، بنابراین فرد متخصص فرهنگی علاوه بر شخصیت فرهنگی، توانایی شناسایی ابزار و مخاطبان خود را داشته باشد.


رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تذکر این نکته که به دنبال کار بزرگ و بیلان کاری نباشید بلکه به دنبال هدف بزرگ و حفظ شانیت مفاهیم کاربردی در برنامه های فرهنگی باشید، نواندیشی دینی و فرهنگی، خلاقیت و گره زدن کار با ساختار معرفت دینی مردم را بسیار مهم خواند و گفت: اصل، ابقای دین اسلام است و کار فرهنگی وقتی تجلی می‌یابد که با شرکت افراد بیشتر در برنامه‌ها، افراد جدید نیز حضور داشته باشند.


وی اظهار کرد: نگاه مردم به دین به عنوان جوهره نجات بخش است و عملکرد ضعیف ما مسئولان، این دریچه را می‌بندد، بنابراین هر که می‌خواهد در این عرصه پا بگذارد باید برای پیرشدن آماده باشد چرا که نواندیشی فرهنگی گاهی بسیار تلخ است و باید آن را مزه مزه کرد.


بختیارپور از به روز بودن فعالان قرآنی در زمینه‌های اجتماعی سخن گفت و عقب ماندگی اجتماعی را آفت‌های بزرگی دانست.


حجت الاسلام قاضی مرعشی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه کار فرهنگی فوق‌العاده کار تخصصی است از برپایی مستمر جلسات قرآنی خبر داد.


دکتر پرویز عسکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان که میزبانی این نشست را بر عهده داشت نیز در سخنان کوتاهی مقدم حاضران در این نشست را گرامی داشت.


در ادامه این نشست، اعضای شورای قران و عترت دانشگاه ازاد اسلامی استان خوزستان به اتفاق آرا برگزاری اولین همایش حافظان قرآن کریم به میزبانی واحد آبادان، راه اندازی نشریه فعال قرآنی، برگزاری اولین جشنواره آثار هنری، ادبیات دینی و پژوهشی در واحد بهبهان و همچنین اولین جشنواره تئاتر و موسیقی و شعربه میزبانی واحد دزفول تا پایان امسال را به تصویب رساندند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب