حضور استارتاپها برای اولین بار در نمایشگاه رسانههای دیجیتال
به گزارش گروه علم و فناوری آنا، استارتاپ یا شرکت نوپا به یک شرکت یا کسبوکار گفته میشود که معمولا بهتازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید راهحلی نوآورانه و دوامپذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.
به گفته محمد مهدی حاجیبابایی، مسئول اجرایی بخش کسبوکارهای نوپا یازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال، بیش از 400 شرکت فعال در حوزه رسانه دیجیتال در نمایشگاه امسال حضور دارند که 140 غرفه به استارتاپها اختصاص یافته است. این استارتاپها در حوزه پزشکی، خدمات شهری، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، سلامت و فرهنگی فعالیت میکنند.
همچنین شش شرکت شتابدهنده ابر زندگی، امید، فاوا، امام حسین، امام هشت و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه امسال حضور دارند.
شتابدهنده استارتاپ یا به اختصار شتابدهنده، از ابتدای کار یک استارتاپ یا مراحل پیشرفتهتر آن را تحت پوشش خود درمیآورد. برای این کار از میان شرکتکنندگان در مزایده، بهترین ایده انتخاب میشود و به عنوان استارتاپ شروع به کار میکند.
شتابدهندهها با ارائه خدمات مربیگری برای یک شرکت نوپا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار میگیرد (معمولا بین چهار الی 10 درصد) و در مقابل به گردانندگان پروژه آموزشهای لازم و خدماتی را در مسیر ارزشآفرینی سریعتر برای کسب موفقیت بهتر خواهند داد.
با وجود این که سال گذشته استارتاپی در نمایشگاه حضور نداشت اما بازخورد خوب استارتاپها در نمایشگاه الکامپ، منجر شد که بخش استارتاپها برای اولین بار در نمایشگاه رسانههای دیجیتال نیز شرکت کنند.
به گفته حاجیبابایی، بخش استارتاپها پربازدیدترین بخش نمایشگاه است و با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
همچنین معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری امسال برای اولین بار نشان «گرید خلاق» را به 20 غرفه منتخب از نظر خلاقیت در تولید و عرضه محصولات دیجیتال اعطا خواهد کرد.
انتهای پیام/