کمپین صادرات صنایع دستی فعال شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهمن نامورمطلق معاون صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در همایش کمپین صادرات خردهفروشی محصولات صنایعدستی گفت: «ما با تکیه بر تجربههای جهانی در استفاده از دنیای مجازی، وارد عرضه فروش صنایع دستی در بازار جهانی شدیم و هدفمان در این رقابت برای رونق صنایعدستی و افزایش سهم فروش و صادرات محصولات این حوزه است.»
وی با اعلام اینکه صنایع دستی روزهای خوبی در پیش دارد، اظهار کرد: «بر اساس صحبتهای مدیرعامل شرکت زودل (مجری این کمپین)، گردش مالی روزانه 25 میلیارد دلار در دنیای مجازی، معادل شش ماه فروش نفت است، بنابراین لازم است تا نیازهای مشتریان را در سراسر دنیا بشناسیم و با حفظ اصالتها و زیباییهای هنرهای ایران بتوانیم محصولات خود را تولید کنیم و آنها را به فروش رسانیم.»
نامور مطلق ضمن تاکید بر اینکه قرار است از ژانرهای مختلف برای رونق صنایعدستی استفاده شود عنوان کرد: «فضای مجازی و تجارت الکترونیک یکی از بهترین ژانرها و در حقیقت فراژانر است که میتواند نقش مهمی در رونق تولید، فروش و صادرات صنایعدستی داشته باشد.»
وی در بخش دیگری از سخنانش نسبت به اجرای طرح کمپین صادرات صنایع دستی در سراسر استانهای کشور و همچنین پویایی تجارت اظهار امیدواری کرد.
در بخش دیگری از این همایش پویا محمودیان مدیرکل صادرات صنایع دستی گفت: «امروز کمپین صادرات خردهفروشی محصولات صنایعدستی را با شعار «آنلاین شوید، جهانی بفروشید» آغاز میکنیم و این طرح از فردا در 30 استان کشور ادامه پیدا خواهد کرد به طوریکه آخرین جلسه این کمپین 20 دی در بیرجند برگزار میشود.»
وی بیان کرد: «خوشحال هستیم که از امروز محصولات را به دریای تجارت الکترونیک صنایع دستی مرتبط میکنیم. توانمندیهای شرکت زودل که شرکتی بینالمللی است به ما ثابت شد و با برپایی جلسات متعدد بررسی کردیم که چطور از این توانایی استفاده کنیم تا سهم بیشتری از تجارت آنلاین صنایع دستی داشته باشیم.»
مدیرکل صادرات صنایع دستی عنوان کرد: «ما برای صادرات با تناژهای بالا در حال برنامهریزی هستیم و میخواهیم همانطور که در 5 ماهه اول امسال شاهد رشد 43 درصدی صادرات صنایعدستی در سبد صادرات محصولات غیرنفتی بودیم آهنگ فروش صنایع دستی ادامه داشته باشد.»
وی ادامه داد: «آنچه از امروز آغاز میشود صادرات خردهفروشی صنایعدستی است. صنایع دستی به عنوان هدیه و وسیله زینتی میتواند جای خود را در بازارهای بینالمللی باز کند.»
محمودیان در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: «ما با هر شرکت توانمند در این حوزه که استعداد، تعهد، تخصص و توانمندیهایش بر ما ثابت شود، همکاری میکنیم. این امر تنها بسته به تعهد، تخصص و المانهای مورد نظر معاونت صنایع دستی است که برای بسترسازی و تسهیل فرآیند تجاریسازی صنایع دستی لازم است.»
وی همچنین ضریب نفوذ در بازار، حمایت از صنعتگران و ارتقای جایگاه اقتصادی و تجاری ایران را از جمله اهداف فروش آنلاین صنایع دستی در بازارهای جهانی معرفی کرد.
در بخش دیگری از این مراسم فرزاد خویی مدیرعامل شرکت زودل توضیحاتی درباره راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات خرده فروشی ارائه کرد.
انتهای پیام/