مطالعه دیداری رمز موفقیت عکاسان نشریههای دانشجویی است
کاووس صادقلو در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: در سالهای گذشته، قلمها، ادبیات و تکنیکهای نوشتن در مطبوعات به نحوی بود که مخاطب را جذب میکرد اما الان شاهد ریزش شمار مخاطبان رسانههای مکتوب هستیم.
او ادامه داد: برخی از فعالان رسانههای مکتوب در ایران معتقدند فضای مجازی باعث این اتفاق شده است. در مقایسه با اتفاق جهانی اما میبینیم که روزنامههای حرفه ای مکتوب همچنان جایگاه و اهمیت خاص خود را دارند. این در حالی است که فضای مجازی در کشورهای موردنظر، نسبت به کشور ما خیلی سریعتر شکل گرفته و رشد کرده اما نتوانسته رسانههای مکتوب را مغلوب کند.
رئیس پیشین انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران تصریح کرد: در مطبوعات حرفهای جهان، عکس از جایگاه ویژهای برخوردار است و تاثیر زیادی در فروش نشریه دارد. در بیشتر مطبوعات ایران اما میتوان گفت عکس جنبه تزیینی دارد و از اثرگذاری لازم بر مخاطب برخوردار نیست و همین موضوع در نشریههای دانشجویی نیز مشهود است.
صادقلو با اشاره به اهمیت آموزش عکاسان فعال در نشریههای دانشجویی، تاکید کرد: پایین آمدن سطح مطالعه، آسیب زیادی به تمامی صنوف، از جمله صنعت و هنر عکاسی زده است و باید در این خصوص آسیبشناسی شود.
او اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاهها و از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، با فراهم کردن فضای مناسب برای فعالیتهای دانشجویی نظیر انتشار نشریه دانشجویی، فرصت ایده آلی فراهم کردهاند تا دانشجویان آزمون و خطا کنند و به اصطلاح آبدیده شوند.
این پیشکسوت عکاسی افزود: دانشجویان باید قدر این فرصت را بدانند و حداکثر استفاده را از امکانات دوره دانشجویی ببرند. ضمن اینکه معتقدم مطالعه دیداری و مستمر رمز موفقیت عکاسان نشریههای دانشجویی است.
گفتوگو از بهروز آرمان
انتهای پیام/