دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1396 - 17:35
یک پژوهشگر حوزه اعتیاد هشدار داد:

اختلالات جنسی با مصرف شیشه

یک پژوهشگر حوزه اعتیاد، اختلالات جنسی را مهم‌ترین پیامد مصرف شیشه خواند و گفت: فرد مصرف‌کننده تصور می‌کند هرگاه بخواهد یک رابطه جنسی مناسب داشته باشند، برای افزایش میل جنسی باید از این مواد استفاده کند، در نتیجه نسبت به مصرف این مواد وابسته‌تر می‌شود.
کد خبر : 219484

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، دکتر سید علی فخرایی گفت: مواد مخدر تاثیر به سزایی در ایجاد مشکلات جنسی معتادان دارد و این مشکلات با توجه به نوع بیماری فرد معتاد، انگیزه مصرف و مدت مصرف موادمخدر متفاوت است.


وی ادامه داد: برخی مشکلات جنسی این افراد قابل درمان، برخی قابل کنترل نسبی و برخی را هم دیگر نمی‌شود کاری انجام داد؛ چرا که اثرات موادمخدر در افراد مختلف متفاوت است.


این پژوهشگر حوزه اعتیاد یادآور شد: اختلالات جنسی موجود در معتادان تفاوت عمده‌ای با افراد عادی جامعه ندارد ولی درمان آن با توجه به آسیب‌شناسی گسترده شخصیتی و روانشناختی آن‌ها نیازمند صبر بیشتری است.


فخرایی با بیان اینکه برخی معتادان به دلیل وجود مشکلات جنسی به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند، افزود: مصرف مواد محرک مثل شیشه در روزهای ابتدایی و به صورت کوتاه مدت، اثرات مثبتی را بر روی تمایل جنسی فرد خواهد داشت و به علت مکانیزم‌های خاصی که در بدنش رخ می‌دهد، به وی حس اعتماد به نفس می‌دهد و وی تصور می‌کند که مشکلاتش با مصرف مواد از بین رفته و میل جنسی‌اش نیز افزایش یافته است، اما به مرور زمان بعد از مصرف به آن معتاد شده و دچار اختلالات جنسی می‌شود.


وی ادامه داد: از دیگر اثرات وابستگی به این مخدرها این است که فرد مصرف‌کننده تصور می‌کند هرگاه بخواهد یک رابطه جنسی مناسب داشته باشند، برای افزایش میل جنسی باید از این مواد استفاده کند، در نتیجه نسبت به مصرف این مواد وابسته‌تر شده و دیگر نمی‌تواند یک رابطه جنسی خوب بدون مصرف این مواد را تجربه کند در نتیجه ممکن است فرد پس از مصرف مواد به رفتارهای پرخطر جنسی دست بزند یا حتی به فردی تجاوز کند.


این پژوهشگر بیان داشت: یکی از مهمترین نکات درمانی در درمان معتادان حفظ و تداوم درمان نگهدارنده اعتیاد و ایجاد تعادل و نظم در جنبه‌های مختلف زندگی فرد است که می‌تواند در رفع تدریجی اختلالات جنسی معتادان موثر باشد.


وی بیان داشت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت مردم در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و آموزش بسیار خوب و موثر است، در عین حال باید به دنبال روش‌هایی باشیم که از مبتلا شدن افراد به این آسیب اجتماعی جلوگیری کنیم، همچین سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر می‌بایست به درستی به وظایف خود عمل کنند تا در جهت کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر در کشور اثرات مثبتی را شاهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
۰
نمی دونم چیکار کنم از زندگی بریدم چرا کسی که همه چی داره باید به مواد رو بیاره واقعا چرا
هلدینگ شایسته