دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 09:24
قهرمان طلایی ووشوی ایران:

قهرمانی ایران یک اتفاق تاریخی است

قهرمان طلایی ووشوی ایران گفت: کسب قهرمانی جهان در ووشو نه تنها در تاریخ ایران بلکه برای اولین بار در جهان رقم خورد چرا که تا به حال هیچ کشوری نتوانسته‌بود قدرت چین را در ووشو درهم بشکند.
کد خبر : 219313

مریم هاشمی قهرمان طلایی ووشوی ایران در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره کسب اولین قهرمانی ووشو ایران در مسابقات جهان گفت: «خوشحالم که خداحافظی من از دنیای قهرمانی ووشو با اولین قهرمانی ایران در جهان مصادف شد. در این رقابت ها با 8 ووشوکار شرکت کردیم و به 7 مدال طلا رسیدیم که نتیجه فوق العاده ای است. این قهرمانی نه تنها در تاریخ ایران بلکه برای اولین بار در جهان رقم خورد چا که تا به حال هیچ کشوری موفق نشده بود چین را در ووشو شکست دهد که برای اولین بار این موفقیت نصیب ایران شد.»


وی در ادامه به سطح مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه مسابقات جهانی قبل از بازی های آسیایی جاکارتا برگزار میشد همه کشورها با ترکیب اصلی حضور داشتند تا رقبای خودشان را به خوبی بشناسند و همه تیم‌ها قدرتمند ظاهر شدند و خوشحالم که در آخرین حضورم در تیم ملی با ترکیبی قدرتمند قهرمانی جهان را از آن خود کردیم.»


هاشمی در ادامه به عملکرد سانداکاران و تالوکاران در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: «‌من دقیقا نمی دانم ووشو از چه تاریخی به ایران آمده اما دوران احیای ووشو از زمان ریاست علی نژاد رقم خورد. او در این مدتی که هدایت فدراسیون را برعهده گرفت با مدیریت قوی و برنامه ریزی های درست باعث شد ووشو در ساندا و تالو به خوبی روند روبه رشد داشته باشد. در بخش ساندای بانوان ما توانستیم نتیجه درخشان مسابقات جهانی مالزی که همگی موفق به کسب مدال طلا شده بودیم بار دیگر تکرار کنیم.»


دارنده چهار مدال طلا مسابقات جهان در مورد ضعف تالو در ایران اظهار کرد: «‌به نظرم تالوکاران ضعیف نبودند بلکه به قدری موفقیت سانداکاران زیاد بود که مدال آوری تالوکاران به چشم نیامد. نقطه پیشرفت ما در تالو و ساندا با حضور علی نژاد قوت گرفت اما تفاوت اصلی که تالو و ساندا با هم دارند این است که تالو را باید از دوران کودکی یاد گرفت در حالی که ساندا حتی اگر در سنین نوجوانی هم شروع کنید ممکن است در 20 سالگی به مدال قهرمانی جهان برسید اما تالو این ویژگی را ندارد و باید از دوران کودکی مانند رشته های ژیمناستیک و یا شنا کار را آغاز کرد تا در جوانی یا نوجوانی به بار بنشیند. باتوجه به اینکه ووشو از زمان علی‌نژاد واقعا رشد کرد و متحول شد بنابراین عملا تالوکاران مدال آور ما نونهالان و کودکانی هستند که از دوران کودکی با آنها کار می شود تا به مدال برسند. بنابراین مطمئن باشید تا چندسال دیگر در تالو ما مدال های طلایی زیادی به دست می آوریم.»


هاشمی به خداخافظی اش از دوران قهرمانی اشاره کرد و گفت: «من از سن 18 سالگی به تیم ملی آمدم و تا سن 26 سالگی که تصمیم گرفتم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم در همه مسابقات حضور داشتم و 4 مدال طلای جهانی در کارنامه خودم دارم. قبل از مسابقات جهانی روسیه تصمیم به خداحافظی گرفتم چرا که فکر می کنم 8 سال زمان مناسبی بود که من کیبفیت کار و عملکردم را در ووشو به نمایش بگذارم، ضمن اینکه ورزش تنها بخشی از زندگی من است و باید به بخش های دیگر زندگی ام از جمله ازدواج، درس و ... برسم.»


وی عنوان کرد: «خداحافظی بخشی از زندگی یک قهرمان است و دیر یا زود به سراغ همه می‌آید. اما خداحافظی از دنیای قهرمانی به این معنی نیست که دیگر با ووشو کاری نداشته باشم بلکه تصمیم دارم بعد از مدتی استراحت کار مربیگری را آغاز کنم. به هر حال من 8 سال در تیم ملی و در کنار مربیان چینی و ووشوکاران درجه یک بودم و از آنها کلی تکنیک و مهارت یاد گرفتم و باید آنها را به نسل بعد از خودم آموزش بدهم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: مریم هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته