دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 10:00
یک فعال حقوق زنان:

قانون‌گذاران در تصویب قوانین به فکر تفکیک جنسیتی نباشند چون محرومیت را به دنبال دارد

یک فعال حقوق زنان با تاکید بر اینکه تفکیک جنسیتی محرومیت را به دنبال دارد، افزود: قانونگذاران باید در نظر داشته باشند که برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری سریعا به فکر اجرای تفکیک جنسیتی در جامعه نباشند زیرا تفکیک جنسیتی بی‌شک به ضرر زنان است.
کد خبر : 21382

فریده غیرت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اجرای تفکیک جنسیتی در برخی قوانین و مشاغل را به ضرر و زیان زنان کشور دانست و افزود: مساله تفکیک جنسیتی مدت‌هاست که توجه بسیاری از حقوقدان‌ها و فعالان زنان را به خود جلب کرده و ما نسبت به اجرای آن اعتراض داریم زیرا تفکیک جنسیتی به ضرر زنان است.


وی افزود: با اجرای تفکیک جنسیتی در برخی مشاغل و رشته‌های تحصیلی، امتیاز ویژه‌ای به مردان داده می‌شود و در مقابل امتیازاتی از زنان سلب می‌شود به عنوان مثال مساله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و ممانعت از تحصیل دختران در برخی رشته‌های دانشگاهی مشکلاتی را برای آنان در آینده به همراه خواهد داشت به طوری که با تفکیک جنسیتی زنان را از برخی حقوق طبیعی محروم کردند.


وی با تاکید بر اینکه تفکیک جنسیتی محرومیت را به دنبال دارد، افزود: اگر امتیازی بر مبنای جنسیت افراد به آنان تعلق و یا از آنان سلب شود، تفکیک جنسیتی نامیده می‌شود.


این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: باید برای جلوگیری از بروز تفکیک جنسیتی، قوانین و نگاه قانونگذاران را نسبت به زنان و معضلات آنان تغییر دهیم زیرا تصمیماتی که برحسب جنسیت افراد اتخاذ شود، همواره به ضرر زنان و مورد اعتراض فعالان زن است.


غیرت تاکید کرد: قانون‌گذاران باید در نظر داشته باشند که برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری سریعا به فکر اجرای تفکیک جنسیتی در جامعه نباشند بلکه برای عامه مردم تصمیم قانونی را اتخاذ کنند و در صورتی که امتیازی قرار است داده شود این امتیاز به همه مردم تعلق گیرد.


این فعال حقوق زنان همچنین به اجرای قانون افزایش مدت مرخصی زایمان زنان شاغل اشاره و بیان کرد: اجرای قانون افزایش مدت مرخصی زایمان زنان به ضرر زنان است زیرا از ورود آنان به جامعه و مسائل اجتماعی و اشتغال جلوگیری می‌کند به عنوان مثال وقتی زنی در اداره ای مشغول به کار است اگر 9 ماه سر کار حاضر نشود نه می‌تواند شغل خوبی را بدست آورد و نه می‌تواند مانند یک مرد در آن شغل پیشرفت کند.


وی تصریح کرد: برخی معتقدند اجرای قانون افزایش مدت مرخصی زایمان به مادران کمک می‌کند که نقش مادری خود را بهتر ایفا کنند و به راحتی به نگهداری از فرزند خود بپردازند در حالی که اگر از یک دید بالاتری به این موضوع بنگریم متوجه می‌شویم که فرزند متعلق به پدر و مادر است. بنابراین پدر نیز در قبال تربیت و نگهداری از فرزند مسئول است. بنابراین نباید به دلیل دادن امتیاز نگهداری مادر از فرزند امتیاز کسب اشتغال را از وی سلب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته