دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1396 - 13:45
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

کمک 650 میلیاردی مردم به نیازمندان کمیته امداد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک 650 میلیاردی مردم به نیازمندان کمیته امداد در 5 ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر : 211272

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌محمد ذوالفقاری در نشست خبری به مناسبت جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: امسال کمیته امداد موفق شد با حدود 10 میلیون خانوار تحت پوشش ارتباط سازمان‌یافته‌ای برقرار کند، در قالب مشترکین صدقات، ایتام و همکاران در شبکه‌های نیکوکاری و کمک کننده‌ها در طرح‌های نذورات و زکات همکاری‌هایی داشته باشند.


وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با اپراتور همراه اول به عنوان امداد اول مشارکت پیامکی صدقات نیز راه‌اندازی شد که در این راستا تولید قلک‌های صدقات متوقف و صدقات پیامکی افزایش پیدا خواهد کرد.


ذوالفقاری یادآور شد: در 5 ماه نخست امسال مردم در قالب کمک‌های نقدی، طرح اکرام ایتام، صدقات، جشن رمضان، فطریه، اطعام یتیم و گوشت قربانی حدود 650 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.


وی یادآور شد: یکی از راه‌های مد نظر کمیته امداد توسعه همکاری با موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری است زیرا این مراکز در نوع ماموریت و خدمت‌رسانی به نیازمندان ماموریت‌های مشابه کمیته امداد دارند به طوری که برخی از مددجویان کمیته امداد از خدمات موسسات خیریه نیز استفاده می‌کنند و همچنین مراکز نیکوکاری، خدمت‌های درمانی، اشتغال، تامین جهیزیه و تامین مسکن به مددجویان کمک می‌کنند.


ذوالفقاری ادامه داد: در مراکز استان‌ها نیز در صدد هماهنگ کردن محله‌ها هستیم تا منابع کمیته امداد و خیریه‌ها به مصرف بهینه نیازمندان برسد و رضایتمندی نیازمندان را از دریافت خدمات افزایش دهد. در برخی از مناطق برخوردار فقیری می‌تواند از مراکز متعدد خیریه خدمات دریافت کند در حالی که در مناطق محروم نیازمندان از دریافت کمک‌های یک مرکز خیریه نیز بی‌بهره‌ هستند.


وی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی کمیته امداد یادآور شد: خدمات الکترونیکی می‌تواند سرعت انتقال پول از خیر به نیازمند را افزایش دهد، هزینه تولید و جمع‌آوری صدقات را کاهش دهد، امنیت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را بیشتر می‌کند و سطح دسترسی خیرین به خدمات مورد نظر افزایش پیدا می‌کند زیرا خیرین در صدقات پیامکی می‌توانند مطابق نذر خود گزینه را انتخاب کنند تا کمیته امداد در همان راستا مبلغ نذورات و صدقات را برای نیازمندان هزینه کند.


وی به سه هدف کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مردم در سه بخش کمک‌های نقدی، کالا و ارائه خدمات به کمیته امداد کمک می‌کنند.


دوالفقاری با تاکید بر ایجاد مسئولیت اجتماعی در مردم یادآور شد: ایجاد مسئولیت اجتماعی یکی از اهداف کمیته امداد است تا کارگاه‌های تولیدی در تولیدات خود کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار دهند زیرا هم اکنون در تولیدات کارخانجات مواد مصرفی نیازمندان تولید نمی‌شود و تنها اقشار مرفه می‌توانند تولیدات را خریداری کنند. همچنین در کاریابی باید نیازمندان متخصص و جویای کار مورد توجه قرار گیرد به طوری که در کنار یک واحد صنفی یک موسسه خیریه دایر شود تا واجدین شرایط و نیازمندان همان واحد تولیدی بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.


وی افزود: برخی موسسات خیریه در امور عام‌المنفعه وارد شدند به طوری که در مناطق محروم و روستاها مسجد و کتابخانه احداث کردند. امروزه بسیاری از تولیدی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه ارائه این خدمات به صورت پراکنده و غیر متمرکز است.


ذوالفقاری ادامه داد: کمیته امداد با بیش از 35 سال خدمت به نیازمندان جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد به طوری که در جشن عاطفه‌های سال گذشته حدود 53 میلیارد تومان جمع‌آوری شد البته جشن عاطفه‌ها در سال گذشته به صورت دو مرحله‌ای برگزار شد به طوری که در مرحله نخست برگزاری این جشن با کمیته امداد یک هفته مانده به آغاز سال تحصیلی در شهرها برگزار شد. در مرحله دوم نیز آموزش و پرورش با مشارکت کمیته امداد جشن نیکوکاری را در مدارس برگزار کردند.


وی ادامه داد: در مرحله اول از صنوف و کارخانجات تولید کننده کیف، کفش و نوشت‌افزار دعوت به عمل آمد زیرا جشن عاطفه‌ها جشن شروع خیرخواهی برای یک سال تحصیلی است. در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در مدارس سن خیرین را کاهش دادیم و سعی کردیم گره‌گشایی از زندگی یک فقیر را به دانش‌آموزان و کودکان آموزش دهیم.


ذوالفقاری تاکید کرد: نباید فقر و نداری باعث شود که فردی از ادامه تحصیل و آموزش بازماند بر همین اساس سهم آموزش در سبد هزینه‌های نیازمندان کوچک است.



انتهای پیام/

برچسب ها: جشن عاطفه‌ها
ارسال نظر
هلدینگ شایسته