ارائه الکترونیکی ٢٠ خدمت بیمهای در سازمان تامین اجتماعی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا افزود: پرونده الکترونیک، تکمیل و بهبود سامانه اطلاع رسانی سوابق تامین اجتماعی و ساخت پایگاه متمرکز سوابق، نامنویسی متمرکز کارگاه، تشکیل پرونده و اختصاص شماره تامین اجتماعی کارگاه SSN و ایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت ارائه غیرحضوری خدمات است.
وی اظهار کرد: از دیگر خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمهای میتوان به اجرای فاز دوم طرح نامنویسی متمرکز مخاطبان سازمان و بهره برداری از شماره تامین اجتماعی SSN، لایه بندی و ایجاد فرآیند شناسایی و دسترسی به سوابق ناشناس گذشته و تعامل با سایر صندوقهای بیمهای به منظور شناسایی و رفع همپوشانیهای برون سازمان و تعمیم بهره برداری از سامانه استعلام ارتباط بیمهای، مشاهده پرونده کارگاهی توسط کارفرما و ایجاد سامانههای پیامکی به مخاطبان اشاره کرد.
زدا گفت: سامانه برقراری مستمری به صورت متمرکز و غیر حضوری، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با سازمان ثبت احوال، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با شرکت پست جمهوری اسلامی، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و تصویر برداری از لیستهای پرداخت حق بیمه و امکان سنجی و مطالعه و پیاده سازی امضای الکترونیکی از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمهای است که به صورت الکترونیکی انجام میشود.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی، دریافت لیست کارفرمایان و صدور برگ پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد (خاص) به صورت الکترونیکی، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، طراحی و اجرای طرح متمرکز اجرائیات الکترونیک، طرح جامع بازرسی کارگاهی الکترونیک و توسعه بازرسی کشفی، پیاده سازی سیستم بیمه ای با رویکرد مالی و نظام تعهدی و اجرای طرح مربوط به پرداخت متمرکز مقرری بیکاری را از دیگر فعالیتهای این سازمان به شیوه غیرحضوری برشمرد.
انتهای پیام/