دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1394 - 08:26
در گفت‌وگو با آنا

برگزیده دو دوره جشنواره فرهیختگان: جنس تفکر و تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: نیاز امروز کشور ورود به مرحله جدید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که ثروت‌آفرین باشند و با نگاه صرفه‌جویی اقتصادی و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد که این نوع جنس تفکر و تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه است.
کد خبر : 20554

امیررضا گودرزی عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره سومین جشنواره فرهیختگان و انتخاب خود به عنوان مولف برگزیده بخش کتاب فنی و مهندسی اظهار کرد:"کتاب تالیفی مبانی رفتاری رسها از دیدگاه ژئوتکنیک" در این جشنواره مورد توجه هیات داواران قرار گرفت و به عنوان برترین کتاب تالیفی شناخته شد.


وی درباره خلاصه ای از این کتاب گفت: خاک بستر بسیاری از سازه های ژئوتکنیکی بوده و یا در پروژه های عمرانی و طرح های زیست­ محیطی به عنوان مصالح ساخت کاربرد فراوانی دارد.عدم شناخت کافی و یا کم توجهی به ماهیت ناهمگن پیچیدگی رفتار و ناهمسانی خاک و همچنین لحاظ نکردن امکان تغییر خصوصیات مهندسی آن در شرایط درازمدت می تواند باعث گسیختگی های پیشرونده و نابهنگامی شود که به دفعات در پروژه های مهندسی رخ داده اند.


این برگزیده جشنواره فرهیختگان ادامه داد: شناخت رفتار خاک از ضرورت های مهم برای موفقیت مهندسان عمران محسوب می شود به گونه ای که با وجود تنوع مراجع مرتبط با موضوع علم مکانیک خاک، کتاب های موجود در زمینه شناخت دقیق مبانی رفتاری خاک ها از دیدگاه مهندسی ژئوتکنیک، بسیار محدود است؛ پس مجموعه حاضر با پشتوانه بیش از دوازده سال تحقیق آزمایشگاهی و تجربه صحرایی نویسنده در شش فصل مجزا بر پایه نتایج بخشی از مقالات علمی مولف، نگارش شد.


گودرزی تصریح کرد: این کتاب مرجع مناسبی برای درس مکانیک خاک دانشجویان کارشناسی مهندسی عمران، درس مکانیک خاک پیشرفته و بهسازی خاک دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته عمران (گرایش مکانیک خاک و پی) و قابل استفاده برای مهندسان، پیمانکاران و کلیه دست­ اندرکاران مرتبط با طرح ‏های عمرانی است.








برگزیده دو دوره جشنواره فرهیختگان: بدون شک آینده ای روشن ،مثبت و روبه رشد در مباحث پژوهشی در انتظار دانشگاه آزاد اسلامی است

این برگزیده که اکنون استادیار گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی همدان و به عنوان معاون برنامه‌ریزی این واحد دانشگاهی مشغول فعالیت است، درباره آینده پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بطور قطع آینده‌ای روشن ،مثبت و روبه رشد در مباحث پژوهشی در انتظار دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی تصریح کرد: سیاست های حمایت از پژوهشگران و وجود پتانسیل های بالقوه نیروی انسانی و تجهیزات سخت و افزاری و نرم افزاری و وجود امکانات کم نظیر آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی موجب شده است تا آینده‌ای بسیار روشن ودرخشان در انتظار این دانشگاه قرار گیرد.


برگزیده دومین و سومین جشنواره فرهیختگان درباره این جشنواره گفت: ایجاده روحیه مضاعف در پژوهشگران واینکه موجب می گردد تا پژوهش ها در این جشنواره دیده شود فوق العاده است.


وی بیان کرد: پژوهشگران علاوه بر نیازهای مادی مثل تامین مالی و فضاهای تحقیقاتی نیاز به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن نیز دارند که جشنواره فرهیختگان محل بسیار مناسبی برای این منظور است و موجب می شود پژوهشگر متوجه شود که کار پژوهشی او دیده شده است و هم برای سایر پژوهشگران و محققان ایجاد انگیزه می کند.



گودرزی تصریح کرد: از نکات مورد توجه در جشنواره فرهیختگان برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور بود که می تواند در ایجاد ارتباطات پژوهشی و همچنین تحقیقاتی بسیار موثر و مفید واقع گردد.


وی در پاسخ به این سوال که مهمترین دغدغه پژوهشی شما چیست؟ گفت: به جرات عرض می کنم در مباحث شخصی پژوهش من هیچ دغدغه‌ای ندارم و این به خاطر حمایت‌های بی دریغ دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهشگران است، اما در مباحث کلی پژوهش فراهم بودن امکانات و تجهیزات پژوهشی در برخی موارد موجب می‌گردد که سرعت به نتیجه رسیدن کارهای پژوهشی کاهش یابد


عضو هیات علمی واحد همدان تاکید کرد: نیاز امروز کشور ورود به مرحله جدید کار های تحقیقاتی و پژوهشی است که ثروت‌آفرین باشند یعنی تحقیقاتی که با نگاه کاهش و صرفه جویی اقتصادی و توجه به اقتصاد دانش بنیان مورد توجه قرار گیرند که این نوع جنس تفکر و تولید علم در دنیا بسیار مورد توجه است.








از نکات مورد توجه در جشنواره فرهیختگان برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور بود که می تواند در ایجاد ارتباطات پژوهشی و همچنین تحقیقاتی بسیار موثر و مفید واقع شود.

به گزارش آنا، امیرضا گودرزی در کارنامه اجرایی خود معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات استان همدان، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همکاری با اداره نوسازی مدارس کل استان همدان و همکاری با آزمایشگاه مکانیک خاک دانشگاه بوعلی سینا را دارد.


وی در کارنامه علمی خود تالیف دو جلد کتاب، بیش از 18 مقاله آی اس آی و علمی پژوهش،اجرای هفت طرح تحقیقاتی ، ارائه مقاله در بیش از 20 کنفرانس بین المللی داخلی و خارجی، اختراع و ثبت دستگاه بررسی تراوش آلودگی در خاک تحت فشار منفذی متغیر، اختراع و ثبت دستگاه ارزیابی قابلیت واگرایی خاک تحت تاثیر جریان های جانبی، عضویت در هیات تحریه ژورنال بین المللی که منجر به کسب عناوینی همچون مخترع برتر دومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی سال 1393، پژوهشگر نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در سال 1392، مخترع برتر سومین جشنواره ملی علم تا عمل سال 1392، پژوهشگر نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ، پژوهشگر برتر سال 1388 در بین اعضای هیات علمی دانشگاه های استان همدان و استاد نمونه سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته