دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 11:37
جلیلیان در گفت و گو با آنا:

رویکرد روحانی در چینش کابینه مورد نکوهش اصلاح‌طلبان است/عدم حضور اصولگرایان منطقی است

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: رویکرد روحانی در انتخاب کابینه مورد نکوهش و گلایه اصلاح‌طلبان است. اصلاح‌طلبان فضای بازتری برای خود می‌خواستند.
کد خبر : 204934

محمد جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آنا، با بیان اینکه انتخابات و جریانات سیاسی بیشتر متاثر از فضای عمومی دنیا است، گفت: اگر طیف های رادیکال، بنیاد گرا و یا اصولگرا را در یک طیف سیاسی تعریف کنیم، جریان اصلاحات نیز در یک طرف قرار می گیرد، این دو جبهه به صورت عام در دنیا با عنوان چپ و راست تعریف می شوند که در ایران نیز جبهه اعتدال به آن اضافه شده است.


وی با اشاره به تمایل جبهه اصلاحات به شرکت در انتخابات خصوصا در سال 92، با توجه به حضور در نظام، قبول حاکمیت، قانون اساسی و کار انتخاباتی، افزود: این جبهه در سال 92 و 96 در انتخابات حضور پیدا کرده و از حسن روحانی به عنوان نزدیک ترین فرد به جریان خود حمایت کردند. البته این حمایت به معنای گزینه مطلوب بودن روحانی نبود بلکه روحانی از بین موجودین، مطلوب ترین فرد بود.


جلیلیان با بیان اینکه انتخابات در فرآیند دموکراسی مثل خونی است که در جسد یک موجود زنده در جریان بوده و به جسم حیات می بخشد، توضیح داد: جبهه اصلاحات به صورت عام با انتخابات و رایی که منتخب ملت بدست می آورد زنده می شود و این امر با انتخاب روحانی محقق شد.


وی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات سال 92 و96 گفت: بعد از انتخاب رئیس جمهور و در مرحله انتخاب وزرا، طبیعی است که چیدمان کابینه متاثر از رای دهندگان باشد. درست که روحانی بعد از تنفیذ رئیس جمهور کل ملت ایران شد اما طیف خاصی از وی حمایت کردند و آنان حق مشارکت در انتخاب کابینه را داشتند.


عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی با بیان اینکه کابینه روحانی تا حدی نشان‌دهنده پایبندی وی به شعارهای انتخاباتی است، تصریح کرد:‌ رویکرد روحانی در انتخاب کابینه یقینا رویکردی بود که در شعارهای انتخاباتی مطرح کرده و این رویکرد مورد نکوهش و سرزنش و گلایه اصلاح طلبان نیز هست. اصلاح طلبان فضا را برای خود بازتر می خواستند.


جلیلیان با اشاره به نگاه معتدلانه روحانی در انتخاب کابینه و عدم حضور اصولگرایان در این چیدمان، ادامه داد: این امر را می توان در انتخاب وزرایی با رویکرد اعتدالی همچون وزرای کشور و اطلاعات مشاهده کرد و در این زمینه اصولگرایان حق گلایه به روحانی را ندارند چون در انتخابات نیز از وی هیچ حمایتی نکردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته