دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 09:54
رئیس پلیس سابق راهور ناجا در مراسم آیین تودیع و معارفه:

کشوری که در تحریم است نباید اجازه ورود خودروهای چند میلیاردی به آن داده شود

رئیس پلیس سابق راهور ناجا با بیان اینکه باید سیاست‌های ورود خودروهای گرانقیمت به داخل کشور اصلاح شود، گفت: کشوری که در تحریم است نباید اجازه ورود خودروهای چند میلیاردی به آن داده شود.
کد خبر : 20286

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس سابق راهور ناجا در مراسم آیین تودیع و معارفه خود و سردار تقی مهری به عنوان رئیس پلیس جدید راهور ناجا که هم اکنون در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه موفقیت امروز پلیس راهور نتیجه یک کار بین بخشی است، اظهار کرد: در سال‌های ۸۴ و ۸۵ با وجود اینکه در کشور ۷ میلیون خودرو در حال تردد بود، بر اساس آمارهای پزشکی قانونی سالیانه ۲۸ هزار نفر کشته می‌شدند اما امروز در پایان سال ۹۳ کشته‌های تصادفات به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسیده است.
وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، امروز با وجود تردد ۱۷ میلیون خودرو در کشور این تعداد کشته‌ها به ۶۰ هزار نفر می‌رسید اما با تلاش مردم، پلیس راهور، سایر دستگاه‌های ذیربط نیز خوشبختانه این امر محقق نشد.


توصیه‌های رئیس پلیس راهور سابق به مهری
رئیس پلیس سابق راهور ناجا با توجه به فعالیت شش ساله خود در این عرصه پیشنهاداتی را به رئیس پلیس جدید راهور ناجا داد و گفت: به روز کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در اولویت کار باشد.
وی تاکید کرد: از سال ۵۱ تا سال ۹۰ قوانین تغییری نکرده بود اما خوشبختانه تغییر قوانین در سال ۹۰ گام بزرگی را در این جهت به وجود آورد اما ما همچنان نیازمند روزآمدی قانون هستیم و در این حالت از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم در به روز کردن قوانین اقدام کند.
رئیس پلیس سابق راهور ناجا ایجاد استقلال برای سازمان استاندارد را بسیار مهم دانست و گفت: این سازمان باید به عنوان یک سازمان فرابخشی تقویت شود. همچنین دولت باید در خصوص تقویت سیستم امداد و نجات و همچنین امداد هوایی به وزارت بهداشت کمک کند. مردم از سازمان امداد و نجات توقع دارند که ساختاری یکپارچه داشته باشد.


مردم خودروی خود را بیمه می‌کنند ولی موقع خسارت با مشکل مواجه می‌شوند
وی ادامه داد: ارتقاء خدمات صنعت بیمه در ایجاد امنیت و آرامش روانی بسیار حائز اهمیت است. توسعه یافتگی در خصوص بیمه و دریافت خسارت امری است که باید به سرعت محقق شود. افراد می‌توانند به راحتی ماشین خود را بیمه کنند اما هنگامی که برای دریافت خسارت می‌روند با مشکل مواجه می‌شوند. ما باید در جهت رفاه حال مردم تلاش کنیم.
سردار مومنی تغییر سیاست‌ها در تولید خودرو را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات خود مطرح و اظهار کرد: اگر سیاست‌ها در تولید خودرو تغییر کند رقابت نیز افزایش پیدا می‌کند. تولید باید از نظارت جدا شود تا ایمنی خودرو‌ها افزایش پیدا کند.
رئیس پلیس سابق راهور ناجا با اشاره به تغییر سیاست ورود خودرو به داخل کشور بیان کرد: اصلاح سیاست ورود خودرو به داخل کشور بسیار مهم است. کشوری که تحریم است نباید اجازه داده شود خودروهای چند میلیاردی وارد آن شود. ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است اما این بدان معنا نیست که از ورود همه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مورد نیاز جلوگیری شود اما ورود این خودرو‌ها نباید شکاف طبقاتی را به وجود آورد.
وی ایجاد مرکز تست تصادفات جاده‌ای را در کشور خواستار شد و بیان کرد: سالیانه دو میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود و اگر ما بخواهیم خودرویی را تست کنیم باید آن را بدون نظارت مستقیم به خارج از کشور بفرستیم.


سیستم‌های هوشمند توسعه یابند
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: توسعه سیستم‌های هوشمند می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد همانطور که شاهد هستیم در محدوده پل فجر و تونل نیایش نیز با توسعه سیستم‌های هوشمند تخلفات و تصادفات به حداقل رسیده است و البته حضور پلیس نیز کمتر شده است.


وی نقش صدا و سیما در خصوص فرهنگ سازی را اساسی دانست و گفت: صدا و سیما باید فرهنگ سازی را استمرار بخشد و رعایت قوانین را همواره یادآور شود زیرا این موضوع حوصله فراوان می‌خواهد.
وی همچنین از تمام مردمی که قوانین را رعایت می‌کنند تشکر کرد و گفت: اینکه ما بخواهیم کسی را به خاطر نبود کلاه ایمنی و یا سبقت جریمه کنیم شایسته نیست مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات مشارکت مردم بوده است که ما امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش تصادفات باشیم.
وی در پایان از تمام مردم رسانه‌ها و کسانی که او را در این مدت همراهی کرده بودند مراتب تقدیر و سپاسگذاری را به جا آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته