دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1396 - 10:27
در گفت‌وگو با آنا

دانش‌آموز موفق سما بابل: برنامه‌ام تحصیل تا مقطع دکترى گرافیک است

دانش آموز موفق سما واحد بابل با رتبه 110 کنکور 96 در گروه هنر گفت: برنامه‌ام تحصیل در یکى از دانشگاه‌هاى معتبر تهران در رشته گرافیک و تلاش براى کسب موفقیت‌هاى بیشتر تا مقطع دکترى است.
کد خبر : 201952

به گزارش آنا، سیده سارا هاشمى لاله آبادى ١٧ ساله و دیپلمه رشته ریاضى دبیرستان غیر انتفاعى سما بابل رتبه 110 کنکور و آزمون سراسری سال 96 گروه هنر را کسب کرد.


هاشمى با توجه به کادر دلسوز و علاقه‌مند به حمایت از دانش‌آموزان و پیگیر در امور تحصیلى آنان در دبیرستان غیرانتفاعى سما بابل به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «برنامه ریزى و خواندن درس را از تیر تابستان سال ٩٥ آغاز کردم اما به طور جدى از شهریور بود.»


وی افزود: «بیشتر برنامه ریزى را خودم انجام دادم زیرا معتقدم که هر فرد باید با توجه به روحیه و شناخت فردى خودش براى خود برنامه ریزى و نتیجه مطلوب کسب کند. در کنار آن در بعضى مواقع از تجربیات برادر بزرگترم که در رشته پزشکى تحصیل می‌کند، استفاده کردم اما می‌توان گفت ٩٥ درصد برنامه‌ریزی و موفقیت با خودم بوده است.»


دیپلمه رشته ریاضى دبیرستان غیر انتفاعى سما بابل با بیان اینکه مدرسه و معلمان براى من کمک بزرگى بودند تا بتوانم با راحتى بیشتر از پس دو رشته بر بیایم، اظهار کرد: «آنان به خوبى این شرایط سخت را درک کردند تا بتوانم بهتر به هدفم برسم و وقت بیشترى براى درسم بگذارم.»



هاشمی ادامه داد: «اوایل تابستان تقریبا ٤-٥ ساعت اما از شهریور که برنامه جدى آغاز شد تا قبل از عید با وجود مدرسه و تکلیفات و امتحان به ٦-٧ ساعت مطالعه رسید اما از بعد از عید تا نزدیک کنکور ١٠ساعت به طور مستمر درس می‌خواندم.»


وی با بیان اینکه از طرف یکى از آشنایان با مدرسه سما آشنا شدم به آنا گفت: «بخش زیادى از این موفقیت را مدیون پدر و مادرم هستم که اجازه دادند من مستقلا درباره آینده ام تصمیم بگیرم و در این راه بسیار حمایتم کردند. از خداوند منّان براى داشتن چنین خانواده اى که همیشه و در تمام مراحل زندگى حمایتم کردند، بسیار سپاسگزارم.»


رتبه 110 کنکور از خانواده ها خواست تا بگذارند بچه ها خودشان درباره آینده شان تصمیم بگیرند و رشته مورد علاقه خود را بخوانند زیرا هر چیزى که با علاقه و عشق انجام شود به یقین مثمر خواهد بود.


هاشمی درباره رقابت در رشته های آزمون سراسری و عوامل موفقیت خاطرنشان کرد: «براى بعضى افراد مدرسه کافی است اما براى عده اى دیگر نه! اما به نظر من هر چه رقابت در رشته اى بیشتر باشد و سطح سوالات در آن رشته بالاتر؛ قطعا مدرسه کافى نخواهد بود. اما درباره رشته مورد علاقه من که هنر بود، من هیچ کلاس متفرقه اى نرفتم و فقط براى کنکور عملى که داشتم براى طراحى کلاس می‌رفتم.»


وی رمز موفقیت خود را برنامه ریزى و عشق و علاقه اى که براى هدفم داشته و از همه مهم تر توکل بر خداوند دانست و به آنـا گفت: «از مسئولان انتظار دارم براى همه رشته ها اعم از هنر ارزش گذاشته و امکانات لازم را فراهم کنند.»


گفت‌وگو: عباس افروزی



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب