دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 17:42
سامان نیازی در میزگرد حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی:

منطقه غرب آسیا نیازی به حضور بیگانگان ندارد/ غرب از ظهور یک پدیده دموکراتیک با زیر بنای اسلامی هراس دارد

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) گفت تاریخ غرب پر است از جنایت‌های حقوق بشری و استعمار و ظلم که نباید فراموش شود و آن‌ها نمی‌توانند نسبت به موضوع حقوق بشر موضع تهاجمی داشته باشند.
کد خبر : 199795

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سامان نیازی ظهر امروز در میزگرد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در خبرگزاری برنا برگزار شد گفت: «همانطور که مستحضرید این میزگرد به مناسبت سالگرد تصویب منشور حقوق بشر اسلامی که در 5 اوت 1990 (14 مرداد 1369) از سوی سازمان کنفرانس اسلامی در قاهره به تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی رسید، برگزار می‌شود.»


وی افزود: «یکی از موضوعات مهم در سال‌های اخیر و البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تهاجم ناجوانمردانه غرب نسبت به مقوله حقوق بشر به ایران اسلامی بوده است. امروز در دنیا ایران اسلامی، سردمدار مبارزه با استکبار است و بدون شک عبور از ایران اسلامی برای آمریکا و متحدان غربی‌اش یک آرزوست. در موضوع هسته‌ای دیدیم که قدرت‌های جهان چگونه پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی نشستند و این مدل در دنیا بسیار کم نظیر و حتی بی‌نظیر است.»


نیازی با بیان اینکه تاریخ غرب پر است از جنایت‌های حقوق بشری و استعمار و ظلم که نباید فراموش شود و آن‌ها نمی‌توانند نسبت به موضوع حقوق بشر موضع تهاجمی داشته باشند، تصریح کرد: «بهانه مهمی که ما را در اینجا از ملیت‌های مختلف در کنار یکدیگر جمع کرده، بیان دغدغه مشترک است، بیان دردهایی است که باید به زبان‌های مختلف در دنیا گفته و اعلام شود. چرا که همه ملت‌ها در تاریخ به هر شکل ممکن از دولت آمریکا آسیب دیده‌اند.»


وی تاکید کرد به 15 مرداد نزدیک می‌شویم، سالگرد بمباران شیمیایی هیروشیما در ژاپن در سال 1945 با بیش از 160 هزار کشته و مجروح. یاد و خاطره قربانیان این جنایت بشری را گرامی می‌داریم.


نیازی با بیان اینکه تصمیمات و اقدامات دولت آمریکا همیشه بحران‌ساز بوده است، گفت:‌ «در اینجا به ملت و دولت عراق آزادسازی موصل را تبریک می‌گوییم. آزادسازی موصل یک پیروزی برای جبهه مقاومت بود، یک پیروزی برای مرجعیت دینی بود، یک پیروزی فرا ملی بود.»


وی تاکید کرد پیام ما به آمریکا این است که منطقه غرب آسیا نیازی به حضور بیگانگان ندارد.


معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در این منطقه تلاش می‌کند و نگرانی‌ غرب هم از همین اثرگذاری ایران اسلامی در تحولات منطقه است. بدون شک، غرب از ظهور یک پدیده دموکراتیک با زیر بنای اسلامی هراس دارد. مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران این فرصت که سالگرد تصویب منشور حقوق بشر اسلامی است را مغتنم می‌شمارد و از این رو دعوت کردیم از برخی شخصیت‌های ملی و بین‌المللی که بار دیگر ابتدا اتحاد خود را در برابر استکبار نشان داده و دوما به تبیین حقوق بشر اسلامی و بیان الزامات آن برای اجرای هر چه بهتر و بیشتر بپردازیم.»


وی گفت:‌ «یک خبر آن هم اینکه با توجه به همسایگی با کشور عراق و حساسیت‌هایی که وجود دارد بالاخص در موضوع مبارزه با تروریسم، به‌تازگی کارگروه‌ مطالعات عراق را در مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تاسیس کردیم که آقای حکیم به عنوان مسئول این کارگروه از سوی آقای واحدی مسئول مرکز منصوب شده‌اند و ان‌شاءالله کار خودشان رو از امروز شروع خواهند کرد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: سامان نیازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته