بیش از هزار معلم خراسان رضوی دورههای خلاقیت را گذراندهاند/تولید 1000 فیلم آموزشی از سوی معلمان سما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمود مدرسی در مراسم افتتاح نمایشگاه کودک خلاق، مربی خلاق در دبستان پسرانه سما شماره 3 مشهد با بیان اینکه مدارس باید نیازهای جامعه را رصد کنند و به آنها پاسخ دهند، ورود به عرصه الکترونیک و برپایی جشنواره تجربه های نوین مدرسه داری را دو فعالیت مهم مدارس سما در راستای طرح هوشمندسازی عنوان کرد.
سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، توسعه خلاقیت و هوشمندسازی را به عنوان دو طرح مهم که در دستور کار سمای استان خراسان رضوی قرار دارد، عنوان کرد و با بیان اینکه در سطح استان تاکنون بیش از 1000 نفر معلم دوره های آموزشی خلاقیت را گذرانده اند، افزود: هیچ معلمی در کلاس درس حاضر نمی شود مگر اینکه این دوره ها را گذرانده باشد.
مدرسی افزود: در موضوع خلاقیت اعتقادی به ویترین سازی نداریم چون نتایج و اثرات این طرح در جامعه خود را نشان خواهد داد.
وی افزود: جشنواره تجربه های نوین مدرسه داری که 4 سال است در سطح مدارس سمای استان با هدف مستندسازی تجربه های معلمان در سه قالب فیلم ،عکس و نگارش تجربه برگزار می شود بیشتر به موضوعاتی می پردازد که در مدارس مغفول مانده است.
مدرسی با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون حدود 1000 فیلم آموزشی توسط معلمان مدارس سما تولید شده افزود: این فیلم ها مخزن بسیار بزرگی است که در مجامع علمی خیلی قیمت دارند و برای افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت پژوهش می کنند و به منابع داخلی دسترسی ندارند یک منبع بسیار مهم محسوب می شود.
سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، تعداد دانش آموزان مدارس سمای مشهد را 3000 نفر اعلام کرد و افزود: انتظار داریم در پنج سال آینده این تعداد به 6000 نفر برسد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد هم با تبریک دهه فجر با یادآوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خلاقیت را یکی از کلیدواژه های اصلی در این سند عنوان کرد و گفت: خلاقیت، کارآمدی، همدلی، مشارکت، پرهیز از اسراف، نوآوری و تشویق به کارآفرینی از جمله کلیدواژه هایی است که در این سند به چشم می خورد و با خلاقیت دانش آموزان مرتبط است.
ابوالحسن حقیقی افزود: زمان مناسب برای بسترسازی خلاقیت در دانش آموزان، دوره پیش دبستانی بوده و دوره ابتدایی بهترین زمان برای توسعه خلاقیت در دانش آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد با بیان اینکه مدیران مدارس باید از مدیر آموزشی صرف به رهبر آموزشی تبدیل شوند، نقش آنان را در تبدیل این دو رویکرد، برجسته خواند و افزود: نگاه خود مدیر در بحث توانمندسازی نیروها می تواند به عنوان یک بستر مناسب و توسعه دهنده خلاقیت باشد و خود مدیران باید آغازگر این نهضت باشد.
حقیقی تصریح کرد: امروز کلاس درس، برد هوشمند و یا گچ و تخته به تنهایی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست بلکه باید با برپایی نمایشگاه ها، سعی کنیم مهارت های زندگی را به دانش آموزان انتقال دهیم و خودباوری را در آنان تقویت کنیم. طرح های کرامت و جابر نیز در همین راستا طراحی شده اند.
وی افزود: دانشگاه آزاد و مدارس سما در جذب مربیان دلسوز و توانمند، از ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی برخوردارند که خلاقیت یکی از این ظرفیت ها است و این ظرفیت ها باید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
این مسئول تعداد مراکز پیش دبستانی ناحیه 7 آموزش و پرورش مشهد را 60 مرکز و تعداد نوآموزان را 3000 نفر عنوان کرد.
اجرای سرودهای انقلابی توسط نوآموزان و سرود نوآموزان ناشنوا از جمله برنامه های این مراسم بود.
در پایان این مراسم، نمایشگاه دست سازه های کودک خلاق، مربی خلاق که با شرکت 60 مرکز پیش دبستانی از ناحیه 7 آموزش و پرورش مشهد برپا شده بود توسط مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 افتتاح شد و مورد بازدید مسئولان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
این نمایشگاه تا 21 بهمن در دبستان پسرانه سما 3 مشهد دایر است.
غضنفری مدیر فرهنگی سازمان سما، صفایی مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد و مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش ناحیه 7 نیز در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/