تشکیل ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تامین اجتماعی، مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: نظام ارجاع داخلی یکی از زیر ساختهای ارائه خدمات درمانی به شیوه صحیح است.
وی با بیان اینکه طرح اجرای نظام ارجاع داخلی از سوی سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال ٩٣ آغاز شد، گفت: ابتدا این طرح در پنج استان گیلان، قزوین، زنجان، کرمانشاه و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرایی شد.
درخشان افزود: بعد در پنج استان دیگر اصفهان، کرمان، همدان، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد این طرح ادامه یافت و در مرحله بعد در تمام مناطق استان خراسان رضوی عملیاتی شد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون ٣٠ درصد بیماران کلینیکهای تخصصی استان خراسان رضوی از طریق نظام ارجاع داخلی نوبت دهی میشوند و این طرح در این استان در حال پیشرفت است.
وی گفت: تا پایان شهریور امسال، طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرایی میشود.
درخشان تصریح کرد: البته این طرح فعلا برای بیماریهای مزمن (فشار خون، دیابت، قلبی، تنفسی) انجام میشود و تاکنون ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در کشور تشکیل شده است و در مراحل بعدی نیز برای سایر بیماران اجرا خواهد شد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزایای اجرای نظام ارجاع داخلی گفت: شناسایی بیماران مزمن و تشکیل پرونده الکترونیکی، توزیع عادلانه خدمات و تجویز منطقی مصرف داروها از فواید اجرای این طرح است.
وی گفت: در نظام ارجاع داخلی، نوبت دهی و تشکیل پرونده برای بیماران و مراجعان در سطح یک به صورت الکترونیکی انجام و در این سطح تمامی خدمات درمانی ارائه می شود در صورت نیاز به ارائه خدمات در سطح دو و سه نوبت دهی و انتقال پرونده نیز به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/