دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 11:32
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

سکونت بیش از 60درصد مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی و محروم

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در روستاها و مناطق محروم ساکن هستند که طبیعتا برنامه ریزی، تخصیص بودجه، جهت گیری و اولویت کمیته امداد در این مناطق با سایر مناطق کشور تفاوت خواهد داشت.
کد خبر : 193148

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد در نشست تخصصی کارشناسان حوزه تامین مسکن و امور مهندسی استان، مسکن را یکی از ضروری‌ترین و جزو اولویت‌های نیاز مددجویان دانست و گفت: در رویکرد جدید کمیته امداد در حوزه مسکن، نگاه مبتنی بر تاثیرگذاری خدمت در سطح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خانواده‌های مددجو را به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال مورد توجه و رفع مشکل مسکن نیازمندان را در صدر امور اجرایی خود قرار داده است.


بازیان با اشاره به اینکه موضوع مسکن در کمیته امداد، یک خدمت راهبردی است، افزود : اسکان مددجویان و افراد نیازمند وظیفه اصلی ما است و باید با کمک خیران و موسسات به سمت ارزان‌سازی و مناسب‌سازی مسکن حرکت کنیم.


وی ادامه داد: نیاز عمده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در حوزه مسکن تعمیرات است به طوری‌که در بسیاری از منازل با تعمیرات جزئی یا کلی اعم از احداث سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، توسعه فضای جانبی و ... می‌توان مددجو را به وضعیت مطلوبی رساند.


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد عنوان کرد: به این ترتیب یکی از جهت گیری‌های کمیته امداد در بودجه سال ۹۶ توجه بیشتر و تمرکز بر تعمیرات منازل مددجویان در مناطق روستایی، محروم، مرزی و شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.


بازیان یادآور شد: با توجه به سیاست‌ها و خط مشی کمیته امداد در حوزه مسکن خوشبختانه به سمت مشارکت‌های مردمی از محل صدقات، زکات، مشارکت‌های نقدی و غیر نقدی و ... در جهت ساخت مسکن حرکت می‌کنیم.


وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در روستاها و مناطق محروم ساکن هستند که طبیعتا برنامه ریزی، تخصیص بودجه، جهت گیری و اولویت کمیته امداد در این مناطق با سایر مناطق کشور تفاوت خواهد داشت.


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد تصریح کرد: همکاری مسئولان استانی، شهرستانی، از جمله دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... به لحاظ تخصیص زمین، امکان انشعابات و خدمات و همچنین توجه خیران برای حل مشکل مسکن نیازمندان بسیار ضروری است.
بازیان با اعلام این مطلب که اساس کار کمیته امداد نیز بر مبنای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، افزود: تامین مسکن علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مددجو باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی وی نیز خواهد شد.


وی یکی از برنامه‌های مطلوب حوزه مسکن این نهاد طی امسال را اتمام پروژه‌های نیمه تمام مددجویان عنوان کرد و افزود: امیدوارم در سال ۹۶ پروژه نیمه تمام نداشته باشیم، چرا که در سیاست‌های کاری این نهاد بر سرعت و توسعه امور عمرانی تاکید داریم.


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه پنجم و پیگیری موکد رئیس کمیته امداد خانه دار شدن مددجویان، جزو اولویت های کاری این نهاد است و امیدواریم طی مدت ۳ تا ۵ سال آینده مشکل مسکن مددجویان برطرف شود و استان خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که می‌توان با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی استان، مشکل مسکن مددجویان را طی ۳ سال آینده برطرف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب