دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 13:54
دکتر میرزاده در جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته:

ملاک انتخاب روسای واحدهای دانشگاهی، سوابق علمی و اجرایی است

دکتر میرزاده در شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سوابق علمی و اجرایی افراد ملاک انتخاب آنان به عنوان مدیران و روسای واحدهای دانشگاهی بوده و جنسیت عامل تعیین کننده نیست.
کد خبر : 19047

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۴، عصر دیروز با حضور دکتر میرزاده، دکتر فاطمه طباطبایی رییس شورا و سایر اعضا برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با اشاره به هدف اصلی تشکیل شورای راهبردی زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به منظور استفاده از پتانسیل عظیم جامعه بانوان فرهیخته کشور، از‌‌ همان ابتدای مسئولیتم نسبت به تشکیل این شورا در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کردیم چرا که آن را از اولویت‌ها می‌دانستیم.








وجه مشترک همه ما این است که خواستار همکاری بیشتر بانوان در سطوح مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم دوره‌هایی آموزشی برای بانوان با توانمندی علمی بالا ایجاد شود تا آنان با فرایند‌ها و قوانین دانشگاه آشنا شوند تا بتوانیم به عنوان مدیران و روسای واحدهای دانشگاه از آن‌ها بهره ببریم.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در واگذاری پست‌های مدیریتی هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیست و اگر بانویی دارای توانایی‌های علمی و اجرایی باشد، می‌تواند در این پست‌ها قرار گیرد. متأسفانه در جامعه ما علیرغم استعدادهایی که در این قشر از افراد وجود دارد، توانایی بانوان نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند از مدیران مرد استفاده کنند اما در دانشگاه آزاد اسلامی، مردان و زنان در شرایط برابر قرار دارند و مدیران دانشگاه براساس توانایی‌هایشان انتخاب می‌شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتخاب ۴ نفر از بانوان به عنوان روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای انتخاب افراد به عنوان رئیس واحد، سابقه مدیریتی و علمی آنان ملاک عمل قرار می‌گیرد.


وی افزود: وجه مشترک همه ما این است که خواستار همکاری بیشتر بانوان در سطوح مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم دوره‌هایی آموزشی برای بانوان با توانمندی علمی بالا ایجاد شود تا آنان با فرایند‌ها و قوانین دانشگاه آشنا شوند تا بتوانیم به عنوان مدیران و روسای واحدهای دانشگاه از آن‌ها بهره ببریم.


وی ادامه داد: برای اینکه مشارکت بانوان در مدیریت دانشگاه تحقق یابد به زمان و برنامه ریزی نیاز داریم.


دکتر میرزاده همچنین به شورای راهبردی زنان فرهیخته پیشنهاد داد، بانک جامع از اطلاعات بانوان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شود تا در انتصابات دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.


دکتر متینه پاکیده، دبیر شورا نیز در سخنانی به روند تشکیل شوراهای استانی زنان فرهیخته در ۱۲ استان پرداخت و مسائل پیش روی این شورا‌ها را تبیین کرد.



دکتر فاطمه طباطبایی نیز اظهار امیدواری کرد: نهادهای تصمیم گیری و معاونت‌های مربوطه در مسیر شایسته سالاری به نقش زنان در سطوح مدیریتی دانشگاه توجه و تاکید بیشتری داشته باشند.


مشکل بودجه و تشکیلات اداری از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود که هر یک از حضار پیشنهادهایی را مطرح کردند و با نظر مساعد دکتر میرزاده مقرر شد مکاتبات و مذاکراتی با معاونت برنامه ریزی جهت حل مسائل پیش رو صورت پذیرد.


همچنین در این جلسه کلیات برگزاری همایش زن، مدیریت و نظام آموزش عالی در نیمه دوم سال ۹۴ از سوی شورا مصوب و با توافق اعضا مقرر شد، جزییات و اهداف همایش به صورت دقیق تبیین و مجددا در شورا مطرح شود.


در دومین جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته در سال ۹۴، با بررسی انتصاب بانوان در سطوح مدیریتی بر شایسته سالاری و عدم تبعیض میان زنان و مردان تاکید شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته