دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ستاره اسکندری: هیچ‌کس نمی‌تواند با شبکه‌های اجتماعی مقابله کند

چند سالی است که ستاره‌هاوبه خصوص چهره‌های سینمایی، حضوری جدی در فضای انتخاباتی دارند و البته مشارکتی تاثیرگذار را از خود به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل کاندیداها سعی دارند تا سهم بیشتری از حمایت این گروه را داشته باشند.
کد خبر : 179884

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از قانون، ستاره اسکندری، بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما که این روزها در همایش و میتینگ‌های ستاد حسن روحانی فعالیت چشمگیری دارد، درباره حضور و همچنین تاثیرگذاری ستاره‌ها در فضای انتخاباتی به پرسش‌های مطرح شده این‌گونه پاسخ می‌دهد:


‏ چندسالی است که ستاره یا همان سلبریتی‌ها، در انتخابات به طور جدی احساس مسئولیت و در نتیجه فعالیت می‌کنند. این حضور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


به هر حال ستاره‌ها این موقعیت را دارند که مورد توجه خاص عام باشند و به همین دلیل، آن‌ها وقتی به این تشخیص می‌رسند که حضور در انتخابات یا رای به فلان کاندیدا مفید است، وارد صحنه می‌شوند. ‏به نظر در روزهاى اخیر هنرمندان حضور گسترده ترى پیدا کرده‌اند و نسبت به اعلام مواضع شفاف‌تر بر خورد کرده‌اند و به همین دلیل این امید وجود دارد که بتوانیم در رفتار مردم تاثیرگذار باشیم.


‏ این حضور از نظر مردم چقدر اهمیت دارد و‌ آیا در انگیزه آن‌ها برای رای دادن اثر می‌گذارد؟


‏این سوالی است که باید از مردم پرسیده شود اما به نظر موثرمى‌‌آید. به هر حال چهره‌های شناخته شده در همه کشورهای دنیا روی نظر مردم اثر می‌گذارند و اتفاق خوبی است که هنرمندان ایرانی نیز وارد این وادی شده‌اند.


‏ ستاره‌ها برای اینکه فعالیت‌هایشان اثرگذارتر باشد، چه کارهای جمعی و چه برنامه‌های دیگری را می‌توانند داشته باشند؟


‏من شخصا نه فقط به فعالیت در دنیاى مجازى که به حضور و گفت‌وگوى رو در رو اعتقاد دارم. با این توضیح که تعداد دنبال کنندگان ستاره‌ها، گاهی به چند صد هزار و حتی میلیون ها نفر می‌رسد، باید گفت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها گاهی از هر رسانه‌ای پرمخاطب‌تر می‌شود. همچنین حضور در جلسه‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی و رو در رویی مسقیم با مردم نیز می‌تواند بسیار کارساز باشد.


‏ سوال این است که مثلا چهره‌های سینما و تئاتر فقط با انگیزه رسیدن به مطالبات حوزه خود فعالیت دارند یا انگیزه‌های فرا حرفه‌ای نیز در این مشارکت نقش دارند؟


به طور مشخص براى من آنچه مهم‌ترین است، فرهنگ و برطرف شدن موانع این حوزه است؛ حوزه‌ای که مى تواند حتی در کنش‌های حوزه‌هایی چون اقتصاد، جامعه و حتی سیاست نیز تاثیر داشته باشد. البته در کنار دغدغه‌های فرهنگی، حتما به عنوان یک ایرانی امنیت، صلح و ثبات معیشت و تولید ملى را نیز در ردیف مطالباتم قرار خواهم داد.


‏ به شبکه‌های اجتماعی اشاره کردید. در حالی که گروهی همچنان مخالفت سرسختی با این فضا دارند.


هیچ‌کس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند با شبکه‌های اجتماعی مقابله کند و این فرآیندی است که همه باید با اثرگذاری‌‌اش کنار بیایند. در مورد کارکرد شبکه‌های اجتماعی در انتخابات باید اذعان داشت که طبیعتا کسانى که ستاره‌ها را دنبال مى کنند، از طریق شبکه هاى مجازی است که بیشترین امکان دسترسى را به آن‌ها دارند که البته بعضى با نظر ستاره‌ها موافق مى شوند و بعضى مخالف! اما مهم شورو هیجانی است که به جامعه از این طریق تزریق می‌شد.


‏ فضای هنری دردولت روحانی چگونه بود و چه تفاوت‌هایی با قبل داشت؟


‏در هشت سالی که همه می‌دانند چه شرایطی بر کشور تحمیل شد، هنرمندان بخش‌های مختلف مشکلات زیادی را تجربه کردند اما با روی کار آمدن دولت روحانی، فضاى تئاتر و سینما بازتر شد و به گونه‌ای شد که هنرمندان این حس را پیدا کردند که می‌توانند هنرشان را در فضایی آرام به مردم ارائه بدهند. البته هنوز نیز تا رسیدن به استاندارد فاصله داریم و امید داریم تا بتوانیم به شرایط ایده‌آل نزدیک شویم.


‏ پیشنهادهای شما درباره فرهنگ و هنر به دولت دوازدهم چیست؟


دولت باید در وهله اول به این آگاهی برسد که با رونق مقوله فرهنگ، می‌توان به پیشرفت در بخش‌های دیگر نیز امید داشت. به همین دلیل ‏اینکه دولت براى ساخت سالن‌هاى تئاتر سینما همت کند و همچنین مدیریت بخش هنر را به متخصصین بسپارد و اقدام به حمایت از گروه‌ها ی هنری بکندو... ، در این شرایط می‌توان متصور شد که بخش مهم هنر، در ایران موقعیتی مطلوب را به چشم خواهد دید.


‏ برای سوال پایانی‌؛ چه پیامی به مردم برای حضور در انتخابات دارید و دلایل حضور از نگاه شما چه چیزهایی هستند؟


رای، حق من و شما و همه ایرانی‌هاست. پس هرکسی که پیشرفت و آرامش مردم کشورش برایش اهمیت دارد، باید در روز انتخابات در حوزه‌های رای‌گیری حاضر شده و رای خود را به صندوق‌ها بیندازد. در واقع همه باید باور داشته باشند که رای و نظرشان مهم است و برای اینکه به عقب برنگردیم، رای بدهیم تا محکوم به عقب گرد نشویم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته