تفکیک وزارت بهداشت از وزارت علوم، اقتصاد آموزش عالی را خدشهدار کرد/ لزوم یکپارچه شدن آموزش برای رفع نیاز جامعه
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمود نیلیاحمدآبادی در این همایش گفت: «آموزش طیف وسیعی از فعالیتهای دانشگاه را در بر میگیرد، آموزش دیگر نباید به شکل کلاسیک یعنی درس و کلاس و جزوه باشد. پایاننامهها و پژوهشها نیز بخشی از آموزش هستند. هدف از آموزش، تربیت نیرو و منابع انسانی است. در تحصیلات تکمیلی نیز به دنبال تربیت محقق هستیم.»
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: «اگر به دنبال دانشآموختگانی هستیم که نیاز جامعه را برطرف کنند، باید به سوی ارتقای آموزش پیش برویم. حتی در ایجاد پارکهای علم و فناوری نیز موضوع آموزش را باید مدنظر قرار دهیم.»
او افزود: «فعالیتهای دانشگاه به هم مرتبط و پیوسته است و نباید سیاستهای متناقض در حوزههای مختلف دنبال شود. دانشگاهها در تامین استاد و پژوهشگر خوب عمل کردهاند اما در ایجاد کسب و کار جدید و مهارتآموزی دچار ضعف هستیم و باید آموزش یکپارچه شود تا نیازهای جامعه برطرف شود.»
او در ادامه تفکیک وزارت بهداشت از وزارت علوم را چالشی بزرگ دانست و گفت: «این اتفاق ضربه بزرگی به دانشگاهها زد و حتی اقتصاد آموزش عالی را خدشهدار کرد؛ چرا که رشتههای علوم تجربی بیشترین درآمد را دارند و به دانشگاهها در این حوزه کمک میکنند که امیدواریم این مساله حل شود. ما به شدت از تمرکز رنج میبریم، از آنجایی که مجلس به دنبال تمرکز در وزارت علوم است تا هر وقت که خواست دانشگاهها را کنترل کند به وزارت علوم فشار بیاورد، همه چیز متمرکز به ستاد وزارت علوم شده است که امیدوارم این روند اصلاح شود.»
انتهای پیام/