دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1396 - 10:45

افزایش انرژی و رفع کسالت با انرژی‌زای طبیعی

شیوه زندگی، محیط اجتماعی و شرایط اقتصادی از عوامل بروز استرس و فشار ذهنی در افراد است. افزایش فعالیت‌های فکری در کنار فعالیت بدنی در دنیای امروز باعث شده بیشتر افراد دچار استرس و خستگی شوند و انرژی خود را از دست بدهند. بعضی از این افراد با تصور کاهش میزان قند یا افت فشار خود، نوشیدنی‌های حاوی قند استفاده می‌‌کنند که مصرف این نوشیدنی‌ها باعث ایجاد انرژی زودگذر در آنها می‌شود؛ به این معنی که قند زیاد موجود در این نوشیدنی‌ها ابتدا انرژی را افزایش می‌دهد ولی در زمان کوتاهی دوباره احساس کسالت به بدن بازمی‌گردد و به مرور به بیماری­‌های مختلفی همچون افزایش فشار خون و بیماری­‌های قلبی و چاقی و دیابت و ... مبتلا می­‌شوند.
کد خبر : 171286

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، افرادی که تاکنون برای کسب انرژی بهایی سنگین داده­‌اند، می­‌توانند منتظر نوشیدنی‌های انرژی‌زای مدرن با ترکیب «جینسینگ، گوارانا، سیب و عصاره چای» باشند که شنیده شده به زودی وارد بازار خواهد شد.


ترکیب موجود در نوشیدنی «جینسینگ، گوارانا، سیب و عصاره چای» موجب تامین انرژی بدن و افزایش سطح هوشیاری در فعالیت­های ذهنی می­‌شود. ضمن اینکه به دلیل داشتن فروکتوز یا شیرینی طبیعی گیاهی، می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های شکردار چاق‌کننده باشد.


جینسینگ؛ شفابخش اسطوره‌ای


جینسینگ دارویی اساطیری جوانی است که بیش از هزاران سال میان مردم چین، کره، تایلند، ویتنام و منچوری برای بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و پیری مصرف شده است.


گفته شده در دوران کهن، جینسینگ چنان ارزشی در شرق داشته است که در چین تنها امپراطوران حق نگهداری ریشه‌های آن را داشتند. در دوره­‌های بعد نیز از آن به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر وعده غذایی پادشاهان و امپراتوران به منظور افزایش قوای جسمانی و ذهنی یاد شده است.


در طب سنتی هندو از جینسینگ علاوه بر تسکین خستگی مفرط، برای افزایش مقاومت بدن در مقابل استرس و افزایش میزان انرژی استفاده می­‌شده است.


گوارانا؛ انرژی‌­زای طبیعی


بر پایه پژوهش­‌های دانشمندان، مقدار کافئین موجود در گوارانا، تقریبا چهار برابر بیشتر از کافئین قهوه است. از این گیاه می‌­توان به عنوان یک محرک برای افزایش توانایی و کاهش خستگی استفاده کرد.


ویژگی گوارنا نسبت به قهوه این است که کافئین موجود در گوارانا آهسته آزاد می‌شود و در نتیجه بدن با سرعت کمتر اما طولانی‌تر کسب انرژی می‌کند. این اثر مفید ممکن است تا 6 ساعت پس از مصرف، بدون پیامدهای منفی باقی بماند.


سیب؛ نوشیدنی سلامتی ایرانیان باستان


سیب در نوروز ایرانیان باستان، نماد سلامتی است. دومین ظرفی که ایرانیان بر سفره هفت‌سین قرار داده اند، ظرف سیب است. سیب در فلسفه نوروز به انسان یادآوری می‌کند که به فکر بهداشت و سلامت خود باشد. در برخی مذاهب همزمان با سال نو ،به عنوان نماد سالی خوب و شیرین، سیب را در عسل زده و می‌خورند.


سیب، چربی و سدیم ندارد و سرشار از ویتامین B (ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6 ) است که در حفظ سلول‌های قرمز خون و سیستم عصبی موثر است. سیب، همچنین آرامبخش اعصاب است و باعث رفع گرفتگی عضلات می‌شود. همچنین مصرف این میوه سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.


چای؛ نوشیدنی رفع خستگی


چای سیاه منبع طبیعی کافئین و آنتی‌اکسیدان است و به کاهش التهاب کمک می‌کند. این گیاه 2.4 درصد کافئین دارد، به همین دلیل در ایجاد آرامش و رفع خستگی موثر است.


کارشناسان طب سنتی نوشیدن یک فنجان چای پس از غذاهای سنگین را توصیه می‌کنند. به عقیده آنها چای به برطرف‌کردن آثار زیان­بار غذاهای چرب کمک می‌کند و موجب تسکین و آرامش معده می‌شود. همچنین این گیاه سنتی به خاطر حرارت مزاجی خود، انسدادهای مجاری بدن را باز کرده و تشنگی کاذب را برطرف می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: چای سیب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته