دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1395 - 13:09
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری:

لزوم افزایش 2 برابری پرستار در نظام درمانی کشور/ اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران از سوی وزارت بهداشت خلاف قانون است

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم افزایش دو برابری پرستار در نظام درمانی کشور تاکید کرد و گفت: با افزایش شمار پرستاران می‌توانیم خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه دهیم.
کد خبر : 166216

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد شریفی‌مقدم در نشست خبری که پیرامون مسائل روز پرستاری برگزار شد، عنوان کرد: اکنون حدود 150 تا 160 هزار پرستار در مجموع بیمارستان‌های کشور فعالیت می‌کنند که اگر مردم بخواهند حداقل خدمات را دریافت کنند، این آمار باید دو برابر شود. البته نباید این کسری را با نیروهای بهیار و کمک‌پرستار جبران کرد.


وی با توجه به اقداماتی که برای پرستاران طی امسال انجام شده است، گفت: امسال بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت که نظام پرستاری در این راستا از حمایت‌های خوب معاون اول رئیس‌جمهوری، شورای‌عالی بیمه و مجلس شورای اسلامی بهره‌مند بود، اما متاسفانه در نهایت به دلیل همکاری نکردن وزارت بهداشت در اجرایی شدن این قانون، بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مسکوت ماند.


شریفی‌مقدم در ادامه با توجه به صدور پروانه حرفه‌ای برای پرستاران، افزود: در تمام کشورهای دنیا پروانه صلاحیت حرفه‌ای توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود که در کشور ما نیز این اصول در تمام اصناف به جز پرستاران اجرا می‌شود و متاسفانه این امر برای پرستاران از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.


قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری یادآور شد: در شورای سیاست‌گذاری صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای 11 تن حضور دارند که تنها 2 تن از نمایندگان آن از بدنه پرستاران هستند و مابقی به وزارت بهداشت و نظام پزشکی مربوط هستند که این مساله برخلاف قانون است.


شریفی‌مقدم اجرایی شدن طرح تحول سلامت را یکی از مشکلات پرستاران دانست و گفت: این برنامه در سال 93 با صرف هزینه‌های کلان آغاز شد که متاسفانه آثار تخریبی آن امسال خود را نمایان کرده است که اگر در این خصوص چاره‌اندیشی نشود، کشور در آینده با بحران روبه‌رو خواهد شد.


وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده است که این مبلغ می‌توانست بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.


قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری افزود: از 10 هزار میلیارد تومان پنج هزار میلیارد تومان به عنوان کارانه در نظر گرفته شده است که چهار هزار میلیارد تومان آن بابت پرداخت کارانه پزشکی و یک‌ هزار میلیارد تومان برای کارکنان حوزه سلامت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته