دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1395 - 15:21
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد عنوان کرد

صف مددجویان در انتظار جهیزیه و وام‌های ضروری تا پایان سال به صفر می‌رسد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اشاره به افزایش تعداد مددکاران خانواده از یک هزار و ۹۰۰ نفر در ابتدای امسال به سه هزار و ۵۶۶ نفر یادآور شد: تعیین برخی ادارات به عنوان ادارات مختص زنان سرپرست خانوار با حضور پرسنل خانم ( به صورت پایلوت در استان‌های گلستان، قم  و تهران) و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۲۱۱ هزار خانوار با اولویت زنان سرپرست خانوار نیز در سال ۹۵ اجرا شده است.
کد خبر : 161374

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در همایش مدیران کل کمیته امداد با بیان اینکه براساس الزامات قانونی طرح پالایش مددجویی امسال اجرا شد، گفت: این حوزه طی ۱۱ ماهه امسال در سرفصل‌های مختلفی همچون اجرای طرح پالایش مددجویی، هدایت خدمات و اعتبارات به سمت مناطق محروم، صفر کردن پرونده‌های در انتظار دریافت جهیزیه و وام ضروری، کاهش تعداد پرونده‌های تحویلی به مددکاران، تقویت جایگاه و اختیارات مددکاران خانواده، پیگیری واگذاری پرونده زنان سرپرست خانوار به مددکاران زن و ... اقدام کرده است.


وی با اشاره به ایجاد رویکرد جدید کمیته امداد در تخصیص و توزیع اعتبارات و خدمات حمایت‌های اجتماعی با اولویت مناطق محروم گفت: به همین منظور در این مناطق اقداماتی برای رفع کامل مشکل تامین منبع آب آشامیدنی مددجویان ساکن در مناطق محروم با ضرایب 8 و ۹ با توزیع ۲۳ هزار منبع آب آشامیدنی، تامین و توزیع ۴۸ هزار بخاری نفتی و ۱۶ هزار بخاری گازی برای مددجویان مناطق محروم در نظر گرفته شده است.


رهبر با بیان اینکه براساس این پالایش تا پایان امسال،۸۰میلیارد در هزینه‌های پیش بینی شده صرفه جویی خواهد شد، به عمده دلایل خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد اشاره و مطرح کرد: خودکفایی و کارانگیزی مددجویان با ۳۳درصد مهم‌ترین دلیل خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد برشمرده می‌شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی برای خرید کالاهای ایرانی در تامین جهیزیه نوعروسان و با بهره گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی در نظر داریم مبلغ ۵۷ میلیارد تومان صرفه جویی در کاهش تعداد مددجویان را در بخش‌هایی همچون تامین جهیزیه، کمک موردی و وام قرض الحسنه هزینه کنیم.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به بیمه شدن منازل و لوازم زندگی یک میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار مددجویی، اجرای طرح‌های غربال گری و بیماریابی با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان برای ۵۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در ۲۲ استان کشور اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات رفع سوء تغذیه به ۸۸ هزار کودک کمتر از شش سال در قالب اعطا بسته‌های غذایی ماهیانه به ارزش ۷۵ هزار تومان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی حوزه حمایت در سال ۹۵ محسوب می‌شود.


رهبر با اشاره به افزایش تعداد مددکاران خانواده از یک هزار و ۹۰۰ نفر در ابتدای امسال به سه هزار و ۵۶۶ نفر یادآور شد: تعیین برخی ادارات به عنوان ادارات مختص زنان سرپرست خانوار با حضور پرسنل خانم ( به صورت پایلوت در استان‌های گلستان، قم و تهران) و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۲۱۱ هزار خانوار با اولویت زنان سرپرست خانوار نیز در سال ۹۵ اجرا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته