دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 12:04
حاشیه‌های مراسم تجلیل از مقام استاد در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب؛

رئیسی که می‌خواهد استاد بماند

روز گذشته واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز معلم میزبان رئیس عالی دانشگاه آزاد، معاونان و مسئولان دانشگاه و جمعی از اساتید و فرهیختگان بود.
کد خبر : 16120

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این مراسم با حاشیه‌ها و برنامه‌های جالب توجهی برگزار شد.


وقتی وارد دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد شدیم مسئولان انتظامات ما را به سمت سالن تربیت بدنی راهنمایی کردند، صدای هیاهوی جمعیت از دور به گوش می‌رسید، جلوی در سالن خانم‌ها و آقایانی با شاخه گلی ایستاده بودند و به مهمانان خوش آمد می‌گفتند اما آنچه توجه‌مان را جلب کرد، احوال پرسی صمیمی اساتیدی بود که به این مراسم دعوت شده بودند. آن‌ها که انگار اعضای یک خانواده بودند با لبی خندان یکدیگر را درآغوش می‌گرفتند و به هم تبریک می‌گفتند.



رشد جهشی و تحول بنیادین دانشگاه آزاد


دکتر احمد شمس، رئیس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، درابتدای سخنرانی‌اش از عملکرد دانشگاه تهران جنوب گزارشی ارائه داد و گفت: دانشگاه آزاد در دو سال اخیر نسبت به سی سال گذشته تحول بنیادین و جهشی داشته که به خاطر زحمت‌های بسیار دکتر میرزاده صورت گرفته است.


وی افزود: دانشگاه تهران جنوب هم اکنون با ۴۰ هزار دانشجو، ۷۰۰ عضو علمی و ۹۰۰ کارمند در ۲۶ ساختمان مشغول به کاراست. این دانشگاه توانسته از سال گذشته تا به امروز ۱۳۰ رشته تحصیلات تکمیلی را به رشته‌های قبلی اضافه کند که موجب تحول علمی بزرگی درمحیط دانشگاه شده است.


شمس در صحبت‌هایش به طرح تجمیع تمامی واحدهای دانشگاه تهران جنوب اشاره کرد و بیان داشت که این برنامه در سالهای آتی و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی زمینی به بزرگی ۱۴ هزار هکتار در همین منطقه در اختیار دانشگاه تهران جنوب قرار داده است تا این دانشگاه به عنوان یک مجموعه واحد و کنار هم به کارش ادامه دهد. این طرح که از برنامه‌های بلند مدت رئیس دانشگاه آزاد، دکتر میرزاده بوده به سرعت درحال اجرا است.


رئیس دانشگاه تهران جنوب از زحمات بی‌وفقه دکتر میرزاده تشکر کرد و گفت: دانشگاه تهران جنوب برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نیز برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده و پروژه‌هایی را دراین باره شروع کرده که به زودی دستاوردهای علمی واقتصادی قابل توجهی برای دانشگاه آزاد و جامعه علمی به ارمغان خواهد آورد.









رئیس دانشگاه تهران جنوب از زحمات بی وفقه دکترمیرزاده تشکر کرد وگفت: دانشگاه تهران جنوب برای تاسیس شرکت های دانش بنیان نیز برنامه ریزی های خوبی انجام داده و پروژه هایی را دراین باره شروع کرده که به زودی دستاوردهای علمی واقتصادی قابل توجهی برای دانشگاه آزاد و جامعه علمی به ارمغان خواهد آورد

حرف‌های دل اساتید از زبان دکتر میرزاده


رئیس دانشگاه آزاد پشت تریبون قرار گرفت و حرف‌هایش را با اشعاری از شهریار شروع کرد، او از جایگاه بلند اساتید و معلم گفت و از شهید مطهری و دکتر علی شریعتی یاد کرد که چگونه مقابل متحجرین ایستادند تا از دین اسلام حفاظت کنند. دکتر میرزاده این فرصت را غنیمت شمرد و از کارگران یاد کرد و گفت، دست تک تک انسان‌هایی که برای آبادانی کشور زحمت کشیدند را می‌بوسد و تمام توانش را برای توسعه علم و پیشرفت کشور خواهد گذاشت.


میرزاده بیان داشت: باوجود مقام والای معلم در فرهنگ و دین ما اما متاسفانه معلمان از امکانات و آسایش رفاهی برخوردار نیستند و تنها به خاطر لذت‌های معنوی که از این کار می‌برند سختی‌ها و دشواری‌های این کار را به جان می‌خرند و تحمل می‌کنند. معلمان ما از نیازهای مادی با جایگزین کردن معنویات چشم پوشی می‌کنند که این مسائل ارزش آن‌ها را چند صد برابر می‌کند.


وی از گزارش رئیس دانشگاه تهران جنوب برای عملکرد خوبی که در این دانشگاه اتفاق افتاده تشکر کرد و ادامه داد: طرح تجمیع واحد‌های دانشگاهی در دانشگاه تهران جنوب و تهران شمال با سرعت قابل توجهی پیش می‌رود که فکر می‌کنیم زود‌تر از موئد مقرر به اهدافشان می‌رسند و این پیشرفت چشم گیری برای دانشگاه آزاد خواهد بود.


رئیس دانشگاه آزاد به سند علم و فناوری که ازسوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد با همتی بلند و تلاش‌های بسیار برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان گام برداشته است و طرح راه اندازی شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) را دردستور کار خود دارد که می‌تواند کمک زیادی به توسعه علم و فناوری درکشور کند.


دکتر میرزاده همچنین از افزایش 20 درصدی حقوق اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در سال جدیدخبرداد تا گام کوچکی برای قدردانی از این جامعه علمی باشد.



دانشجویی که برای دیدن دکتر میرزاده آمده بود


دقایقی از شروع برنامه نگذشته بود که دختر جوانی روی تنها صندلی باقی مانده درردیف آخر جای گرفت، نگاهی به خبرنگاران انداخت و پرسید شما هم دانشجو هستید؟ خانمی که کنارش نشسته بود همانطور که مشغول نوشتن بود جواب داد: نه خبرنگار هستیم. دختر از کیف دستی‌اش دفتر و خودکاری در آورد و مثل بچه‌های رسانه مشغول نوشتن شد، به نظر می‌رسید او هم ازجمع خبرنگاران باشد اما بعد از چند دقیقه متوجه شدیم او دانشجویی است که برای دیدن رئیس دانشگاه آزاد آمده و می‌خواهد نامهٔ مهمی را به دست او برساند.


دختر با سرعت کاغذهای دفترش را سیاه می‌کرد و هرچند لحظه یک بار سرش را بالا می‌گرفت و اشک‌هایش را پاک و نفسی تازه می‌کرد. نامه‌اش را تمام کرد، کاغذ دفترش را پاره کرد و از جایش بلند شد. از میان صندلی‌ها گذشت و به ردیف اول رسید. درست دیده نمی‌شد که به دکتر میرزاده رسیده است یا نه، اما بعد از مدت کوتاهی از‌‌ همان راهی که آمده بود با سرعت گذشت و بیرون رفت.



رئیسی که می‌خواهد استاد بماند


بعد از قدردانی از اساتید و فرهیختگان دانشگاه آزاد و دادن یادبود هایی به مناسبت این روز، نوبت رئیسی شد که اصرار دارد استاد باشد. مجری پشت بلندگو قرار گرفت و از دکتر میرزاده خواهش کرد تا روی سن بماند. بعد اسم سه نفر از شاگردان وی را خواند و گفت: رئیس دانشگاه آزاد با وجود تمام مشغله ها و مسئولیت هایی که دردانشگاه به عهده دارد اما هم‌چنان می‌خواهد درمقام یک معلم از سیستم آموزشی جدا نشود.


شاگردان استاد میرزاده با دسته گلی روی صحنه آمدند و به او تبریک گفتند و دست او را فشردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته