دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 14:02

تشریح عملکرد بانک اطلاعات زنان از سوی معاون مولاوردی/ بانک اطلاعات زنان فرصت استفاده از سرمایه اجتماعی زنان است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دوم اسفند ماه در حساب کاربری توییتری خود از رونمایی بانک اطلاعات زنان خبر داد و از زنان خواست با مراجعه به پورتال معاونت امور زنان و خانواده یا از طریق شماره‌گیری #٣١*١٠١* اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه زنان و خانواده سهیم شوند.بر همین اساس معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نحوه ثبت اطلاعات را در بانک اطلاعاتی زنان تشریح کرد و گفت: زنان با استفاده از ثبت نام در این بانک اطلاعاتی می‌توانند از فرصت برابر برای جذب در دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.
کد خبر : 160791

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، برخی از زنان با ورود به این سامانه تنها فرم اول را مشاهده کرده و معتقد بودند که در این سامانه فقط اطلاعات اولیه درخواست شده و در آن اشاره‌ای به توانمندی و تخصص زنان نشده است در حالی که پس از وارد کردن اطلاعات اولیه چندین فرم مختلف از جمله سوابق تحصیلی، سوابق کاری، مهارت‌ها و تخصص، تالیفات و مقالات پژوهشی و ترجمه نیز در این سامانه وجود دارد که زنان می‌توانند تخصص و علایق خود را در آن وارد کنند.


اطهره نژادی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در تشریح نحوه استفاده و کارکرد بانک اطلاعاتی زنان کشور به خبرنگار آنا گفت: هر یک از زنان کشور می‌توانند با ورود به پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اطلاعات خود را در بانک اطلاعاتی زنان وارد کنند و در صورت نیاز به استفاده از تخصص و توانمندی آنان در هر زمینه مشورتی و یا کاری، صحت اطلاعاتشان راستی آزمایی می‌شود.


نژادی افزود: مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده در بانک اطلاعات زنان به عهده وارد کننده اطلاعات است و در زمان‌های مختلف نیز امکان ویرایش و به روز کردن اطلاعات توسط شخص با نام کاربری و اسم رمز تعیین شده از سوی وی وجود دارد.


ثبت‌نام در بانک اطلاعات زنان فرصت برابر اعلام توانمندی و تخصص است


وی در پاسخ به این سوال که چرا اطلاعات زنان متخصص و شاغل را از مراکز و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها دریافت نکردید که نیازی به صحت سنجی نباشد، اظهار کرد: ما در راستای ایجاد فرصت‌های برابر برای همه زنان حرکت ‌می‌کنیم بنابراین ضرورتا زنان توانمند و متخصص ما در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی شاغل نیستند. برهمین اساس در نظر داشتیم شرایطی را فراهم کنیم که همه زنان بتوانند شخصا توانمندی و تخصص خود را اعلام کنند.


این مقام مسئول در معاونت امور زنان و خانواده یادآور شد: معاونت امور زنان و خانواده سال گذشته از همه دستگاه‌های اجرایی کشور خواست اطلاعات زنان شاغل مرکز و با سازمان خود را در اختیار این معاونت قرار دهند که متاسفانه این در خواست به طول انجامید و در مدت زمان بسیار زیاد، به طور ناقص و زمان‌بر ارائه شد.


هدف بانک اطلاعات زنان، سرشماری زنان کشور نیست


نژادی در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای ثبت اطلاعات زنان ساکن در مناطق دور افتاده و محروم در نظر گرفته‌اید زیرا آنان دسترسی به اینترنت ندارند، افزود: براساس نیازهای پیش بینی شده در طراحی این بانک، هدف ما از ایجاد بانک اطلاعات زنان، سرشماری زنان کشور نیست بلکه در این بانک اطلاعات می‌خواهیم آمار و اطلاعاتی از زنان متخصص و توانمند داشته باشیم تا در صورت نیاز به همفکری با آنان و یا نیاز موسسات و مراکز مختلف و نهادها به نیروهای زن متخصص، آنان را معرفی کنیم.


وی با اشاره به اینکه انتظار ثبت اطلاعات از سوی همه زنان کشور را نداریم، افزود: به عنوان مثال ممکن است معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بخواهد یک پیشنهاد حقوقی در مورد زنان ارائه دهد بر همین اساس می‌تواند برای تحقق بخشیدن به برنامه ریزی مشارکتی،با مراجعه به بانک اطلاعات زنان از زنان متخصص و خبره در زمینه مسایل حقوقی مشاوره و کمک بگیرد به طوری که با ارسال یک پیامک به این افراد از آنان بخواهد نظر خود را در مورد موضوع مورد نظر به معاونت زنان ارسال کنند و پس از کسب نظرات مختلف، کارشناسان این حوزه تصمیم گیری نهایی را ارائه دهد.


ثبت نام در بانک اطلاعات زنان اجباری نیست


نژادی یادآور شد: ثبت و تکمیل اطلاعات این بانک اطلاعاتی از سوی زنان گروه‌های مختلف شرایطی را فراهم می‌کند که در صورت نیاز در مواقع مختلف بتوانیم از تخصص و توانمندی آنان در دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.


معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ایجاد این بانک اطلاعاتی را فرصت سازی برای اشتغال و به کار گیری تخصص این قشر دانست و گفت: ممکن است برخی از زنان ضرورت ثبت نام در این پورتال را احساس نکنند و تصور کنند که اطلاعات آنان اهمیتی برای معاونت زنان ندارد یا از انتشار اطلاعات خود در یک بانک اطلاعاتی احساس نگرانی کنند. به هر حال ثبت نام در این بانک اطلاعاتی اجباری نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته