دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1395 - 16:42
رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت:

کم‌شنوایی افراد را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌دهد

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت احتمال ابتلا به دیابت در افراد کم شنوا را دو برابر سایرین دانست و گفت: در دنیا یک میلیارد نفر ناتوانی شنوایی دارند و ۲۷۵ میلیون نفر کم شنوایی شدید دارند که ۵ درصد دچار معلولیت شنوایی هستند.
کد خبر : 160317

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سعید محمودیان در اولین کارگاه کشوری برنامه سلامت گوش و شنوایی، افزود: نوزادان کم شنوا تا ۱۲ ماهگی باید شناسایی و با مداخلاتی، درمان شوند تا فرصت رسیدگی به آنها از بین نرود.


رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت ادامه داد: اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه‌های گفتار، گوش کردن، خواندن، نوشتن، موفقیت‌های تحصیلی، ورود به تحصیلات عالی، آرمان‌ها و شغل دچار مشکل می‌شود.


محمودیان احتمال ابتلا به دیابت در افراد کم شنوا را دو برابر سایرین دانست و گفت: در دنیا یک میلیارد نفر ناتوانی شنوایی دارند و ۲۷۵ میلیون نفر کم شنوایی شدید دارند که ۵ درصد دچار معلولیت شنوایی هستند.


وی اظهار کرد: از هر ۱۰۰۰ تولد در دنیا ۱ تا ۳ نفر دچار کم شنوایی، ۲۰ تا ۴۰ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر در PICU دارای اختلالات شنوایی، ۵.۲ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر در بدو وورد به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد نیز هنگام ورود به مدرسه دچار اختلالات شنوایی هستند.


محمودیان افزود: کم شنوایی یک اپیدمی خاموش است و چه بسا کودکانی را که فکر می کنیم اوتیسم دارند دچار این اختلالات باشند.


وی اختلالات شنوایی را دارای رتبه پانزدهم در دنیا از نظر بار بیماری‌ها اعلام کرد و گفت: اداره سلامت گوش و شنوایی حدود یک سال است که در وزارت بهداشت راه اندازی شده و در جهت تحقق اهداف سازمان بهداشت جهانی و قطعنامه ۲۰۱۶ این سازمان اهدافی را دنبال می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب