دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1395 - 16:06
سرپرست معاونت اداری مالی وزارت علوم

هزینه صدمیلیارد تومانی وزارت علوم برای احداث طرح‌های خیرساز در سال 95

قائم مقام رئیس ستاد خیران آموزش عالی بر لزوم افزایش مشارکت خیران در ساخت خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل و توسعه ازدواج‌های دانشجویی تاکید کرد.
کد خبر : 155971

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همایش خیران وزارت علوم و فناوری از امروز در شیراز آغاز شده است و تا 16 بهمن ادامه دارد، در این همایش سه روزه که ۱۵۰ نفر از خیران وزارت علوم در آن حضور دارند، راهکارهای توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بررسی می‌شود. دکتر محمدحسین امید، قائم‌مقام رئیس ستاد خیران آموزش عالی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: «خیران آموزش عالی در سال‌های گذشته در زمینه تامین و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان گام‌های مهمی برداشته‌اند ولی همچنان در این حوزه نیازهای فراوانی وجود دارد. وزارت علوم در احداث طرح‌های خیر‌ساز مشارکت فعال دارد و با اجرای هر طرح‌، تامین هزینه نیمی از آنها از سوی وزارت علوم تعهد می‌شود که امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است.»


سرپرست معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: «در سال‌های اخیر چهارصد هزار مترمربع فضای آموزشی و علمی به فضاهای دانشگاه‌ها با مشارکت خیران اضافه شده است. صد هزار متر‌مربع از این فضا امسال ساخته شده است و ۱۰ پروژه بزرگ خیرساز در دهه فجر امسال با مشارکت خیران افتتاح می‌شود.»


او افزود: «تعداد دانشجویان کشور از ۱۷۰ هزار دانشجو در ابتدای انقلاب به ۴.۵ میلیون دانشجو افزایش یافته است و حدود ۱۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان علمی کشور اکنون زیر چتر حمایتی و پوشش کمک‌های خیران قرار دارند و خیران می‌توانند در این موارد کمک بیشتری داشته باشند و برای تعالی علم و دانش در کشور گام بردارند. توسعه ازدواج دانشجویی از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و دانشگاه‌ها در این زمینه اقدامات مناسب انجام داده‌اند. اما گسترش این سنت حسنه نیاز به مشارکت خیران‌ دارد و در این زمینه ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند به توسعه ازدواج‌های دانشجویی منجر شود.»


امید گفت: «به‌روز‌رسانی تجهیزات آزمایشگاهی، ایجاد مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی، احداث اماکن علمی و پژوهشی و توسعه سخت‌افزارها در دانشگاه و توجه به زیربناها از جمله مواردی است که خیران می‌توانند در آن مشارکت بیشتر داشته باشند. کمک خیران معطوف به کمک‌های مالی نمی‌شود، ما از کمک‌های فکری و ایده‌پردازی آنها هم استقبال می‌کنیم و معتقدیم بسیاری از موارد رشد و بالندگی در دانشگاه‌ها با کمک‌های فکری آنها به دست آمده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته