دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب: از حمایت جامعتین برخورداریم/ درباره شوراها گفت‌وگویی نداشته‌ایم/ محور اصلی ما وحدت اصولگرایان برای انتخابات 96 است

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره فعالیت این جبهه به عنوان محور عمل اصولگرایان گفت: ما از حمایت آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله یزدی (جامعتین) برخورداریم.
کد خبر : 151133

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین نشست خبری این جبهه که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره محوریت این جبهه و ارتباط آنها با جامعه روحانیت مبارز که پیش از این به عنوان محور جریان اصولگرایی معرفی شده بود، گفت: جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی حمایت آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم را دارد، با این حال آقایان نظر خود را هر زمان که صلاح بدانند اعلام خواهند کرد.


وی افزود: از آنجایی که در حال‌حاضر و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری محور عملکرد ما مطالبات عمومی و خواست مردم است، جبهه مردمی نیروهای انقلاب محور عمل قرار دارد.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان محور عملکرد در انتخابات شوراهای شهر گفت: در حال‌حاضر انتخابات شوراها در حاشیه قرار دارد و محور اصلی عمل ما انتخابات ریاست جمهوری و وحدت میان نیروهای انقلابی است.


وحید دستجردی در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتخابات شوراها گفت: این تشکل دربرگیرنده نیروهای اصولگرا و فرااصولگراست که در‌خصوص مسائل مختلف سیاسی بحث و تبادل‌نظر می‌کنند، با این‌حال تاکنون هیچ بحثی درباره انتخابات شوراها نداشته‌ایم و محور گفت‌وگوهای ما ابتدا وحدت اصولگرایان و در نهایت انتخابات ریاست جمهوری و معرفی کاندیدایی معتقد به مرام‌نامه جبهه مردمی و گفتمان انقلاب اسلامی است.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره انتخابات شوراها گفت: با توجه به حضور آقای چمران به عنوان یکی از اعضای مؤسس، قطعا برای شوراها برنامه خواهیم داشت، اما به صورت جنبی و در حاشیه برنامه‌های انتخاباتی ما برای ریاست جمهوری است.


وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه «مهم‌ترین مسأله حال‌حاضر انقلاب اسلامی چیست؟»، گفت: امروز جامعه و نظام ما با مشکلات بنیادین و خانمان‌براندازی چون بیکاری بی‌سابقه و رکود مواجه است. نظام بانکی کشور در شرایط فعلی بیمار است. شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از افراد هستیم، ساختار اقتصادی کشور بیمار است و اقتصاد ما بی‌توجه به تولید درون‌زاست و برای حل مشکلات به بیگانگان چشم دارد. در چنین شرایطی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای حل معضلاتی از این قبیل قدم در راه گذاشته است.


وحید دستجردی در ادامه افزود: در حال‌حاضر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با برنامه‌ای دوگانه وارد عمل شده است. نخست وحدت میان معتقدین به گفتمان انقلاب اسلامی مدنظر است و در وهله دوم فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به منظور حضور گسترده مردم و معرفی کاندیدای واحدی که بتواند بحران‌های موجود در سیستم اجرایی کشور را حل کند، مدنظر ماست.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پاسخ به پرسشی درباره سازوکار تشکیل مجمع عمومی ملی گفت: هفته گذشته مجمع استانی را برگزار کردیم که حدود 1500 نفر از افراد شاخص، مردمی و انقلابی در این مجمع حضور داشتند و مجمع عمومی ملی هفتم بهمن به عنوان مجمع سراسری ما برگزار خواهد شد و در پی آن دو مجمع عمومی دیگر در اسفندماه و اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.


وحید دستجردی تأکید کرد: نمی‌توانیم به سرعت کاندیدای نهایی خود را اعلام کنیم و باید موارد متعددی از جمله مقبولیت افراد و چهره‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و... برای معرفی نامزد نهایی مشخص شود. با این حال بعد از مجمع عمومی دوم و نزدیک به تشکیل سومین مجمع عمومی، کاندیدای واحد را انتخاب و معرفی خواهیم کرد.


وی ادامه داد: در کنار جلسات عمومی، جلسات جنبی نیز در استان‌ها که جلسات صنفی ماست، برگزار خواهد شد.


وحید دستجردی در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف اصولگرایان گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دست هر فرد و جناحی که در راستای عدالت‌پروری و گفتمان انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارد را می‌پذیرد و تشکیل این جبهه محصول فعالیت یکساله افرادی است که در راستای این گفتمان عمل کرده‌اند و آن را مبنای عمل خود قرار داده‌اند. هرچند در این مسیر ممکن است سوء‌تفاهم‌هایی برای افراد ایجاد شده باشد. با این حال، هدف ما برپایی گفتمان انقلاب و پاسخگویی به مطالبات مردمی است.


این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسشی درباره معرفی کاندیدای متعدد از سوی اصولگرایان و در پی آن افزایش تعداد کاندیدای اصلاح‌طلبان و شکل‌گیری فضای دوقطبی به عنوان یکی از اهداف این جبهه در آستانه انتخابات گفت: حضور جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک نه قاطع به وضع موجود است. آنچه در سیستم حاکم می‌بینید غیرقابل قبول و در شأن مردم نیست. از همین رو برای اصلاح آن نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.


وی تأکید کرد: این تلاش به معنای نه یا آری به شخصی نیست؛ بلکه نه به وضعیت موجود و آری به تغییر وضعیت است.


وحید دستجردی ادامه داد: نظر ما هرگز بر تعدد کاندیدا نیست و هدف ما آن است که نهایتا با یک کاندیدای واحد که از بطن مردم و پایین به بالا و به صورت کاملا دموکراتیک وارد عرصه انتخابات شویم و این اتفاقی است که تاکنون در عرصه سیاسی کشور رخ نداده است.


وی در پاسخ به این پرسش که «آیا جبهه به منظور اهداف انتخاباتی تشکیل شده است یا برنامه‌های بلندمدتی را پیش‌بینی کرده است»، گفت: همان‌طور که تأکید کردم برنامه‌های جبهه ما دو جنبه دارد؛ از طرفی وحدت و پیگیری مطالبات مردم به عنوان هدف اصلی و بلندمدت ما مدنظر است و از سوی دیگر اهداف انتخاباتی و کوتاه‌مدتی را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر داریم.


این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: شخصا به فعالیت‌های تشکیلاتی معتقدم و طی سال‌های اخیر نیز در حوزه زنان جمعیتی متشکل از زنان کارآمد و انقلابی و معتقد به ارزش‌های نظام و انقلاب را به منظور پیشبرد این اهداف تشکیل داده‌ایم و فعالیت می‌کنیم. از این جهت تأکید می‌کنم باید در امور اجرایی از نیروهای کارآمد به شکل تشکیلاتی بهره ببریم.


وحید دستجردی در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از این پس درباره مسائل و رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور موضع‌گیری خواهد داشت و بیانیه صادر می‌کند.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی این جبهه نیز از امروز آغاز به کار کرده است و مواضع آنها از این طریق اعلام خواهد شد.


وحید دستجردی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره همکاری و فعالیت این جبهه با اصولگرایان و جبهه پایداری گفت: در‌حال‌حاضر تمام احزاب و گروه‌هایی که معتقد به تغییر و حل وضعیت موجود کشور هستند که تعداد آنها به 360 نفر می‌رسد، مرامنامه ما را پذیرفته‌اند و آن را امضا کرده‌اند.


وی درباره همکاری با جبهه پایداری گفت: با وجود احترام تمامی که برای اعضای این جبهه قائلم، مذاکرات ما برای ادامه همکاری با آنها ادامه دارد و برای ائتلاف و توافق با آنها امیدواریم.


این فعال سیاسی اصولگرا درباره سازوکار تشکیل و تعیین هیات رئیسه در این جبهه گفت: مجمع عمومی ملی ما متشکل از 2000 نفر شامل 22 صنف مختلف از جمله کارگران، جوانان، زنان، روحانیون و کشاورزان و غیره می‌شود.


وی ادامه داد: 10‌نفر از اعضای هیات‌موسس به همراه 15 نفر برگزیده مجمع عمومی به عنوان هیات‌رئیسه انتخاب می‌شوند و پیشبرد امور جبهه و بررسی کاندیداها براساس شاخص‌های مدنظر ما برای انتخاب و معرفی نامزد نهایی و واحد را عهده‌دارند.


وحید دستجردی همچنین تاکید کرد: براساس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب هیچ‌یک از اعضای هیأت مؤسس و هیأت‌ رئیسه حق نامزدی برای انتخابات را ندارند و در صورت اعلام آمادگی و نامزدی برای انتخابات باید از هیأت‌رئیسه استعفا دهند.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره اقدامات این جبهه به منظور دریافت مجوز گفت: فرآیند دریافت مجوز آغاز شده، اما طولانی است و با توجه به اینکه مقررات توسط ما رعایت شده است، تصور نمی‌کنم با ممانعتی برای دریافت آن مواجه شویم.


وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت فراجناحی این تشکل گفت: تصور می‌کنم اقدامات ما نظرات متعددی از رویکردها و تفکرات مختلفی را دربرگیرد و برخلاف همیشه که ساختار انتخاب نامزدها از بالا به پایین (الیگارشی حاکم) بوده است را برهم زند، چرا که سازوکار انتخاباتی در جبهه ما از بالا به پایین بوده است و نامزد نهایی با رای مجمع استانی و اصناف مختلف انتخاب و معرفی می‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر از حمایت صددرصدی اعضا و تفکرات مختلف برخوردار باشیم.


وحید دستجردی درباره اینکه چتر حمایتی این جبهه کدام تشکل‌ها و تفکرات را دربرمی‌گیرد، گفت: تشکیل این جبهه محصول رایزنی طرفین اعضا و حامیان آن طی یکسال گذشته است که به صورت مسکوت، خاموش و غیررسانه‌ای انجام شده است و اقدامات ما تنها محدود به فعالیت‌های 10 عضو مؤسس نمی‌شود. از این جهت اقدامات خود را کاملا پخته و حساب‌شده می‌دانیم و امیدواریم آنچه به عنوان هدف اصلی مدنظر ما بوده است، به سرانجام برسد.


سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پاسخ به پرسشی درباره اعلام همکاری و حمایت از سوی اصلاح‌طلبان گفت: ما مرامنامه‌ای داریم که به زودی منتشر می‌شود و هرکسی که معتقد به ساختار ولایی و قانون اساسی باشد، می‌تواند به عضویت جبهه ما درآید و ما محدودیتی برای عضویت افراد نداریم؛ چرا که هدف ما رفع مشکلات و معضلات کشور است و حضور افراد از جناح‌های مختلف در هیات‌موسس نشان از آن دارد که گروه‌ها و جریان‌های مختلف با اعتقاد به مرامنامه ما می‌توانند با ما همکاری کنند، اما در نهایت کاندیدای نهایی ما فردی است که معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته