دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1395 - 10:21
معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران اعلام کرد

منطقی‌سازی مراجعات به بخش رادیولوژی خواسته مشترک دولت و پزشکان

معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران منطقی سازی مراجعات به بخش رادیولوژی را خواسته مشترک دولت و پزشکان دانست و گفت: اگر وزارت بهداشت با منطقی سازی تعرفه‌های رادیولوژی موافقت کند می‌توان از این طریق علاوه بر کاهش مراجعات کاذب به حفظ و نگه‌داری دستگاه‌ها نیز کمک کرد.
کد خبر : 150986

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر کورورش عبداللهی‌فرد، رادیولوژیست با توجه به غیرمنطقی بودن تعرفه خدمات رادیولوژی در ایران، اظهار کرد: انجمن رادیولوژی ایران در سال‌های 91 تا 93 تلاش کرد تا ضریب k خدمات خود را متناسب با سایر رشته‌ها تدوین کند اما شورایعالی بیمه و وزارت بهداشت به دلیل اینکه این افزایش بار مالی به دولت و بیمه‌ها تحمیل می‌کرد نپذیرفت و حتی در مواردی شاهد کاهش نصف یا یک سومی تعرفه‌های تمام شده محاسبه شده توسط کارشناسان اقتصادی و رادیولوژیست‌ها بوده‌ایم.


وی بالا بودن تقاضا برای انجام رادیولوژی را یکی از دلایل مخالفت وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌ها دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است.


معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران در ادامه یادآور شد: هزینه تهیه، نگه‌داری تعمیر و تجهیز دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن، ماموگرافی، رادیوگرافی دیجیتال و الترا سونوگرافی بسیار سنگین است به همین دلیل مراکز و بیمارستان‌ها قادر به بروز رسانی این دستگاه‌ها نیستند که این امر کیفیت خدمات را کاهش داده است.


وی افزود: اگر وزارت بهداشت با منطقی سازی تعرفه‌های رادیولوژی موافقت کند می‌توان از این طریق علاوه بر کاهش مراجعات کاذب به حفظ و نگه‌داری دستگاه‌ها نیز کمک کرد.


عبدالهی‌فرد با بیان اینکه رادیولوژیست‌ها از وزارت بهداشت درخواست دارند تا یک بار دیگر تعرفه خدمات آنها را بازنگری کند، یادآور شد: رادیولوژیست‌ها خواستار منطقی‌سازی تعرفه‌های خود و سایر حوزه‌های پزشکی هستند.


بر اساس این گزارش، سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران 19 تا 22 اردیبهشت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته