دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 12:49
با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور

نمایشگاه زیور آلات سنتی با نگاهی جدید افتتاح شد

نمایشگاه زیور آلات سنتی با نگاهی جدید با نمایش 58 اثر از هنرمندان و طراحان جوان کشورمان با ارائه ایده‌های نو در زمینه زیورآلات عصر روز گذشته با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در نگارخانه آریا گشایش یافت.
کد خبر : 148940

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با حضور نسل جوان هنرمند کشور گفت: برگزاری این دست نمایشگاه‌ها با رویکردهای جدید و طرح های نوین در صنایع دستی بسیار مهم و قابل توجه است.


وی افزود: در تولید صنایع دستی علاوه بر زیبایی باید بر جنبه کاربردی و مصرفی بودن اثر نیز توجه شود، باید به رشد طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه طراحی صنایع دستی بیشتر کمک کنیم، با حضور طرح‌های نو از ورود اجناس خارجی و بعضا قاچاق جلوگیری می‌شود.


«جواهرسازی هنری معاصر» با رویکردی میان رشته‌ای با استفاده از قابلیت‌های رشته‌های تجسمی و کاربردی(مجسمه سازی، نقاشی، صنایع دستی، طراحی صنعتی، طراحی لباس و مد) و با تاکید بر تنوع مواد اولیه، تنوع ارائه، ارتباط با بدن، مساله اعتبارات اجتماعی جواهر به عنوان یک رسانه معاصر مطرح است.


همچنین معنی و مفهوم، مجسمه کوچک، هنر پوشیدنی ، بدن به مثابه بوم از محورهای مورد توجه در جواهرسازی هستند که در این شیوه نوین جواهر سازی نیز به آنها توجه می‌شود.


پس از برگزاری این نمایشگاه با هماهنگی‌های صورت گرفته آثار این هنرمندان جوان طی شش ماه آینده در نمایشگاه میلان ایتالیا نیز حضور خواهد داشت.


این نمایشگاه از 17 تا 5 بهمن ماه از ساعت 2 تا4 عصر در نگارخانه آریا واقع در خیابان ولی عصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی- کوچه زرین شماره 10 پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.


حضور هنرمندان صنایع دستی 10 استان کشور در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان


14 هنرمند از 10 استان کشور در10 رشته صنایع‌دستی در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان از 15 تا 18 دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور فعال دارند.


در این نمایشگاه که برای دومین سال در حال برگزاری است، 14 هنرمند از 10 استان کرمان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان در 11 غرفه در سالن‌های شماره 10 و 11حضور موثر دارند.


لازم به ذکر است، آثار صنایع دستی در رشته‌های منبت‌کاری، سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، رودوزیهای سنتی، البسه محلی، پته دوزی، صنایع دستی دریایی، ماشته بافی و قالیبافی در این نمایشگاه به بازدید کنندگان و علاقه‌مندان عرضه می‌شود.


از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه عرضه غذاهای سنتی و محلی و اجرای مراسم آیینی در فضای متبوع روستایی است.


یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با شعار «روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی» از 15 تا 18 دی ماه از ساعت 10 صبح تا 17 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزار است.



انتهای پیام/

برچسب ها: بهمن نامور مطلق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته