دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 13:43
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: (3)

ضعف نظارت بر مطب پزشکان متخلف/ ارائه بسته‌های جدید طرح تحول نظام سلامت در سال 96

سخنگوی وزارت بهداشت از ارائه بسته‌های جدید در قالب طرح تحول نظام سلامت در سال 96 خبر داد.
کد خبر : 145776

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران به بیمارستان‌های فرسوده کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در سال 92 و 93 مطالعات وسیعی در این زمینه انجام داده است به این ترتیب تمام تخت‌های بیمارستانی موجود از لحاظ استحکام بررسی شدند که تعدادی از این تخت‌ها فاقد ارزش بهسازی لرزه‌ای بودند.


وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته، تخت‌هایی که ارزش بهسازی دارند به سمت مقاوم‌سازی پیش می‌روند، اما تخت‌های فاقد ارزش جایگزین می‌شود برهمین اساس در مجموع 21 هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان دولت تحویل داده می‌شود. 10 هزار تخت نیز در بیمارستان‌های موجود جایگزین خواهند شد.


حریرچی یادآور شد: اقدام بزرگ وزارت بهداشت ایمنی بیمار است که قبلا در شاخص‌های اعتباربخشی اهمیت چندانی نداشت در حالی‌که از بهمن‌ماه امسال اعتباربخشی جدید در بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود و ایمنی بیمار نقش مهمی در این اعتباربخشی‌ها خواهد داشت و به عنوان شرط لازم قرار داده شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در مورد بسته‌های جدید طرح تحول سلامت در سال 96 گفت: کل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت 4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها و حدود 3000 میلیارد تومان از محل یک‌درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شد. البته قسمت قابل‌‌توجهی از منابع مربوط به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است.


سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: روزانه چند ده هزار نفر به آمار افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت افزوده می‌شود که این افراد مطابق سامانه سیب «سامانه یکپارچه بهداشت»، خدمات بهداشتی را دریافت می‌کنند.


حریرچی از ارائه بسته‌های جدید در قالب طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: با توجه به بهبود اعتبارات بیمه سلامت در سال‌های آینده، امیدواریم با همراهی سایر دستگاه‌ها بتوانیم اقدامات جدیدی را در سال 96 به مردم ارائه کنیم.


سخنگوی وزارت بهداشت در مورد چگونگی نظارت بر تخلفات پزشکان و ورود قوه‌قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی در عملکرد پزشکان گفت: نظارت بر تخلفات پزشکان تنها منحصر به سازمان‌ نظام‌پزشکی نیست و وزارت بهداشت نیز در این زمینه نظارت‌هایی دارد. به طوری که نظارت بر خدمات بستری در موسسات (بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه) به صورت دوره‌ای و کامل انجام می‌شود.


حریرچی یادآور شد: نظارت بر مطب‌ها کمی ضعیف است، بر همین اساس وظیفه اصلی ما نظارت بر مراکز درمانی و تقویت نظارت‌های نظام‌پزشکی است.


وی افزود: نظارت بر بخش مطب‌های پزشکان در سطح مطلوبی نیست، بر همین اساس سازمان تعزیرات حکومتی نیز براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود نظارت‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته