استفاده از قابلیت آموزشکدههای سما برای توسعه مهارت دانشآموزان هنرستانی و کاردانش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی حاجتی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید امری تأثیرگذار و فراگیر تلقی شود گفت: «یادگیری در دنیایی که فناوری به سرعت در حال تغییر است، ایجاب میکند که آموزش بیش از توجه به موضوع یک رشته علمی، استعدادها و ظرفیتهای گوناگون یادگیری را در دانش آموزان تقویت کند.»
دبیر شورای نظارت و ارزشیابی سما گیلان نیز با بیان اینکه این نشست فرصت مغتنمی است برای همکاری و تبادل تجربه بین سما و آموزش و پرورش اظهار کرد: «وجود ۷۰ کارگاه و آزمایشگاه تخصصی در رشته فنی و حرفهای در مراکز آموزشی سما گیلان و وجود ۲۰ کارگاه مجهز و بروز در سما رشت میتواند بستر مناسبی برای همکاری فیمابین سما و آموزش و پرورش باشد.»
صابری با توجه به افزایش جذب دانشجو در آموزشکدههای فنی و حرفهای سما تصریح کرد: «نسبت به سال گذشته ده تا بیست و پنج درصد در شهرهای مختلف گیلان افزایش جذب دانشجو داشتیم.»
معاون سما رشت با طرح این پیشنهاد که سما آمادگی دارد طرح استعدادیابی دانش آموزان نخبه را در حوزه فنی و حرفهای با همکاری سازمان آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفهای اجرا کند افزود: «در مرحله نخست این آمادگی را داریم دورههای آموزشی کوتاه مدت را برای تعدادی از دانش آموزان نخبه هنرستانهای فنی و حرفهای آموزش و پرورش بصورت رایگان برگزار کنیم.»
توسعه ارتباط آموزشکدههای فنی و حرفهای گیلان با هنرستانهای و مدارس کارودانش و فنی و حرفهای، جلب خدمات برون سپاری آموزش و پرورش در کارگاهها و آزمایشگاه سما، ارتباط علمی و فنی دانش آموزان و دانشجویان آموزشکدههای فنی و حرفهای گیلان در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی از دیگر مباحث مورد بحث در این نشست بود.
فریدونی مدیر کل مدارس غیر انتفاعی، جهانگیری مشاور مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس و معاونین آموزشکده سما رشت در این نشست حضور داشتند.
انتهای پیام/