دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 14:48

رویدادهای دانشگاهی؛ از اهدای کتاب به دانشگاه تا مسابقات دانشجویی قرآن و اذان

با همت و تلاش حوزه معاونت پژوهشی واحد سوسنگرد همایش ملی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات و تحت حمایت سیویلیکا باحضور گسترده پژوهشگران و نخبگان از سراسر کشور در تالار کنفرانس سازمان آب و برق استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر : 143175

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عادل مدحج رئیس واحد سوسنگرد در همایش ملی کامپیو‌تر و فن آوری اطلاعات گفت: «امروزه برگزاری چنین همایش‌هایی به غنای علمی و پژوهشی دانشگاه می‌افزاید. اگر امروزه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته گوی سبقت را از دیگر دانشگاه‌های کشور برباید به فضل برگزاری چنین همایش‌ها و ارئه مقالات علمی و پژوهشی است که از سوی شما محققان و نخبگان ارائه می‌شود است.»


این همایش با حضور پرفسور دکتر امیرمسعود رحمانی عضو شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر استادان که به عنوان داور معرفی شده بودند به کار خود ادامه و در پایان از مقالات برگزیده قدردانی به عمل آمد.


اهدای کتاب از سوی دانشجویان واحد اردکان


مصادف با هفته پژوهش، دانشجویان ارشد علوم تربیتی دانشگاه آازد اسلامی واحد اردکان در اقدامی پسندیده کتاب‌های خود را به کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان اهدا کردند.


سرپرست واحد اردکان از دانشجویان گروه علوم تربیتی تشکر کرد و گفت: «کتاب باید جزو ضروریات زندگی ما باشد و نگاهی جدی به آن داشته باشیم.»


دکتر امیر ادبی اردکانی افزود: «باید دیدگاه‌مان را در کارهای خیری و عام المنفعه به سمت اهدای کتاب ببریم و از این طریق باعث رشد فکر و اندیشه در جامعه باشیم.


در این مراسم که با حضور معاون آموزشی پژوهشی واحد، استادان گروه علوم تربیتی و دانشجویان برگزار شد، جمعی از دانشجویان رشته علوم تربیتی کتاب‌های خود را به کتابخانه واحد اهدا کردند.»


مسابقات دانشجویی قرآن و اذان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


به‌مناسبت هفته وحدت و میلاد پرخیر و برکت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) مسابقات روخوانی قرآن و اذان به همت حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد هشتگرد در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: «یکی از هدف‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی، شکوفایی استعداد‌های دانشجویان است که با برگزاری مسابقات در چنین سطحی دانشجویان علاقه‌مند و دارای استعداد شناسایی می‌شوند و می‌توان از پتانسیل این عزیزان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه استفاده کرد.»


دکتر ولی اله کوهدار افزود: «این مسابقات در بخش روخوانی قرآن کریم و اذان ویژه دانشجویان برادر برگزار شد که طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌گردد این مسابقات در بخش مفاهیم قرآن و احکام برای دانشجویان خواهر نیز برگزار شود.»


کارگاه آموزشی تربیت مربی و مروجان پیشگیری از ایدز


به گفته دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران، مجری و مدرس این طرح، بر اساس نیاز جامعه و به مناسبت روز جهانی ایدز، نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مروجان پیشگیری از ایدز، ویژه دبیران کانون‌های شاخه دانشجویی و جوانان شعب هلال احمر استان تهران اقدام شد.


میثم اخلاق دوست افزود: «این برنامه با همکاری معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر استان تهران، معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان تهران و شورای اجرایی مجمع دبیران کانون‌های دانشجویی این جمعیت با حضور حدود ۸۰ نفر از دبیران کانون‌های دانشجویی و جوانان استان تهران، در سالن اجتماعات این جمعیت و به مدت ۸ ساعت برگزار شد.»


اخلاق دوست گفت: «این دوره با محوریت آگاه سازی و همچنین توانمندسازی حاضران و در راستای شناخت بیماری ایدز، لزوم پیشگیری، شناخت دلایل شیوع، راهکارهای پیشگیری و از همه مهم‌تر شیوه و حدود معاشرت با افراد مبتلا و مشکوک به ابتلاء، طرح ریزی و اجرا شد. افراد حاضر در این دوره بیشترین گروه در معرض خطر ابتلا هستند و از سمتی بیشترین و نزدیک‌ترین ارتباط را در گروه همسالان (peer group) دارند و می‌توانند به صورت تن به تن به آگاهی بخشی درباره این بیماری بپردازند. بهترین راه برای مهار ایدز آگاه سازی نوجوانان و جوانان و ارکان خانواده‌ها است. امید است با اتکال به لطف و عنایت خداوند برگزاری طرح‌های آموزشی و آگاهی بخشی در این باره روز به روز افزایش یابد.»


وی از برگزاری این طرح در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران خبر داد که انشاالله با حمایت مسئولان واحد برگزار شود.


برگزاری چهار همایش داخلی علمی پژوهشی در واحد آستارا


به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، چهار همایش علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با عنوان مختلف برگزار شد.


در این همایش‌ها مقاله‌هایی در رشته‌ها با عناوین مختلف در رشته‌های کشاورزی، ادبیات فارسی، مدیریت دولتی در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری از سوی دانشحویان واساتید ارائه شد که با استقبال گرم شرکت کنندگان مواجه شد.


دکتر آزاد خلیلی موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در این باره اظهار کرد: «پژوهش و آموزش لازمه یکدیگر بوده و پیشرفت و تعالی هریک این دو مقوله به پیشرفت وتوسعه دیگری بستگی دارد وتوجه ویژه به آنها سعادت جامعه را تضمین می‌کند.»


کارگاه آموزشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در واحد نورآباد ممسنی
کارگاهی آموزشی با عنوان درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) برای دانشجویان از سوی مدرسان دانشگاه دیبا خسروی نیا و زهرا محمدی برگزار شد.


در ابتدای جلسه خلاصه‌ای از رویکردهای درمانی روان‌کاوی و رفتارگرایی گفته شد، سپس درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش که موج سوم رفتارگرایی است شرح داده شد.


خسروی نیا گفت: «این درمان ازسوی پروفسور استیون هایز در دهه هشتاد میلادی در دانشگاه نوادا پایه‌گذاری شده است و با ورود به قرن ٢٠ در مرکز ثقل درمان‌ها قرار گرفته است. این درمان نگاه بسیار واقع‌بینانه‌ای به وضعیت بشر دارد و با این نکته شروع می‌شود که زندگی پر ازدرد است، اهمیتی ندارد که زندگی ما چقدر خوب بگذرد به هر حال با درد زیادی همراه خواهد بود. ما همگی احساسات دردناک و افکار منفی زیادی داریم. این شیوه درمان به ما می‌آموزد که یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم و چطور می‌توانیم با وجود تمام درد‌ها و مشکلات یک زندگی کامل و معنادار داشته باشیم؟»


ابزار اصلی که در این درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد استعاره یا متافر است و پیام اصلی «اکت» این است که آنچه خارج از کنترل تو است را بپذیر و نسبت به هر چیزی که زندگی‌ات را غنی می‌کند متعهد باش که نهایتا باعث انعطاف پذیری روان‌شناختی شود.


چون اکت زیربنای وجودی دارد معتقد است که اساس سرشت انسان رنج است و اگر ما بپذیریم که انسان بودن همراه با رنج است بسیاری از مشکلات افراد حل می‌شود. این درمان سعی دارد به افراد کمک کند از زندگی خود راضی باشند و معنای رضایت از زندگی به دست آوردن هر آنچه می‌خواهیم نیست بلکه معنای آن پذیرش تجارب و مواجهه با موقعیت‌های هیجانی منفی است.


آموزشکده سما واحد کرمان هفته پژوهش را مهارت محور برگزار کرد


رئیس آموزشکده سما واحد کرمان گفت: «هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی برای نشان دادن قابلیت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای است و فعالیت‌های صورت گرفته در این هفته می‌تواند بازخوردی باشد برای بخش آموزش.»


جواد محمودی با تشریح برنامه‌های متنوع آموزشکده در این هفته عنوان کرد: «در راستای سیاست‌های سازمان سما، هفته پژوهش در واحد کرمان با برگزاری مسابقات علمی-مهارتی در رشته‌های برق، معماری و حسابداری مهارت محور برگزار شد و دانشجویان توانمندی‌های خود را به صورت عملی محک زدند.»


به گفته مهدیه رامش خوار، مدیر امور پژوهشی آموزشکده از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته می‌توان بازدید از بناهای تاریخی استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشجویان، برگزاری چندین سمینار و کارگاه آموزشی با محوریت کارآفرینی و تجلیل از اساتید و دانشجویان فعال در حوزه پژوهش نام برد.


با حضور دبیر جشنواره بین المللی یاس و هنرمندان، دو کارگاه آموزشی در واحد رامسر برگزار شد


در حاشیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس (رامسر) دو کارگاه آموزشی با موضوع‌های (عصر کارگردان) و (بازیگری شرقی) برای دانشجویان رشته‌های سینما، گرافیک و پژوهش هنر در دانشگاه آزاد رامسر برگزار شد.


کارگاه عصر کارگردان با حضور هنرمندان سیروس الوند، مهدی صباغ‌زاده، یدالله صمدی، محمد متوسلانی در سالن سینما و کارگاه آموزشی بازیگری شرقی با حضور هنرمندانی چون مجید مظفری و علی معلم در سالن آمفی تئا‌تر این دانشگاه برگزار شد.


دپارتمان گروه هنر واحد رامسر از چندی پیش آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری این جشنواره اعلام کرد.


سید مصطفی ابطحی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری و دبیر جشنواره و هیأت همراه ضمن حضور در این دو کارگاه از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید بعمل آوردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته