دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1395 - 15:08
دبیر علمی بخش پروتزهای دندانی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان:

ورود فناوری دیجیتال در عرصه پروتزهای دندانی و دهانی

دبیر علمی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به ورود فناوری دیجیتال در عرصه پروتزهای دندانی و دهانی گفت: پروتز می‌تواند شامل جایگزینی تمام بافت‌های از دست رفته در صورت و دهان باشد.
کد خبر : 141879

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مهدی صدفی بیان کرد: پروتز به یک وسیله مصنوعی می‌گویند که جایگزین یک قسمت از دست رفته بدن می‌شود. پروتزهایی که در صورت و دهان استفاده می‌شود به صورت ثابت و متحرک است که روی بافت، ایمپلنت و دندان قرار می‌گیرد.


وی افزود: پروتز محرک بیشتر در مصدومان حوادث جاده‌ای که دچار از دست رفتن استخوان‌های صورت و فک شده‌اند کاربرد دارد. این پروتزها از جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند و می‌توان آن را روی ایمپلنت قرار داد تا کارآیی بالایی داشته باشد.


صدفی ادامه داد: امروزه به کمک فناورهای دیجیتال می‌توان بافت از دست رفته را در کامپیوتر بازساری و از مواد جدید برای ساخت پروتز استفاده کرد.


دبیر علمی بخش پروتزهای دندانی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی با بیان اینکه به طور کلی فعالیت‌های حوزه دندانپزشکی به سمت کامپیوتری و دیجیتالی شدن در حرکت است، افزود: در ایران نیز ساخت پروتزها درحال کامپیوتری شدن است و حتی لابراتوارها و مطب‌هایی وجود دارد به کمک دستگاه کدکم به ساخت پروتز می‌پردازند.


وی گفت: در بسیاری از مراکز دندانپزشکی قالب گیری‌ها به صورت دیجیتال و با اسکنرهای داخل دهانی انجام می‌شود.


بر اساس این گزارش، یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از 21 تا 24 دی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پروتز دندان دهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته