دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آئین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی برگزار شد/ تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه پژوهش و فناوری این استان خبر داد و گفت: کارهای ارائه شده در نمایشگاه، فعالیت‌های کاربردی بودند.
کد خبر : 141052

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ الاسلامی در اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: این نمایشگاه سه روزه جنبش بسیار خوبی در جوانان و دستگاه های اجرایی ایجاد کرده بود و زمانی که ظرفیت های مناسب دانشجویی که از آن ها غفلت شده است را می‌بینیم احساس وظیفه بیشتری نسبت به جوانان حس می‌شود.


وی با بیان تاکید بر اینکه کارهای ارائه شده در این نمایشگاه فعالیت های کاربردی بوده‌اند، اظهار کرد: در این نمایشگاه فارغ از مباحث حاشیه ای سعی شده است از علم در حوزه صنعت و تکنولوژی استفاده شود و تفاهم‌نامه‌های زیادی بین نهادهای علمی و سرمایه داران امضا شد.


شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه خراسان رضوی همواره در عرصه علم پیشگام بوده است، گفت: امیدواریم سال آینده نمایشگاه را باشکوه تر از امسال برگزار کنیم و اقبال مردمی از نمایشگاه بیشتر شود و در همین راستا دبیرخانه دائمی شکل گرفته است تا از الان برای برگزاری نمایشگاه سال آینده با قوت بیشتر برنامه ریزی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با هدف تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه، گفت: دبیرخانه دائمی نمایشگاه زیر نظر استاندار و با حضور تمام دانشگاه های استان با این هدف که فعالیت های پژوهشی ادامه دار باشند و دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی از یک دیگر فاصله نگیرند، تشکیل شده است.



دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش افزود: خصوصیت خوب نمایشگاه امسال حضور پررنگ حوزه علمیه بود که این حضور نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه است.


وی بیان کرد: طبق نظرسنجی از مردم و غرفه داران نمایشگاه امسال برون‌داد و روند برگزاری مناسب تری نسبت به سال‌های گذشته داشته است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این نمایشگاه فعالیت هایی در راستای تبدیل علم به ثروت و محصول انجام شده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی نیز با بیان اینکه رتبه علمی کشور در نظام رتبه‌بندی ISI خوب است، اظهار کرد: با این وجود وضعیت استان در زمینه فناوری بد است.


بهرامی افزود: برای بهبود وضعیت فناوری خراسان رضوی پیشنهاداتی شامل تقویت ساختارهای شبکه‌ای علمی استان، تقویت کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، آمایش استانی علم و فناوری، تدوین ماموریت‌های استانی برای موسسات آموزش عالی در خراسان رضوی و ... مطرح می‌شود.


سیدحسن علم‌الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم در این مراسم به وضعیت فناوری استان اشاره کرد وگفت: صنعت کشور با دانش‌بنیان شدن بیگانه است.


وی افزود: در استان 141 شرکت دانش‌بنیان داریم ولی با این وجود صنعتمان هنوز با دانش بنیان شدن بیگانه است.


رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به حضور بیش از 150 موسسه پژوهشی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه آیینه تفکری است که سازمان، شرکت و موسسات پژوهشی خود را به واسطه آن به مردم ارائه می‌دهند.


وی با تاکید بر اینکه مردمی کردن پژوهش، علم و فناوری باید یکی از اهداف جدی نمایشگاه، همایش و کار موسسات پژوهشی باشد؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را آنگونه که مقام معظم رهبری مطرح کردند جامه عمل بپوشانیم باید ظرفیت‌های انسانی کشور را در اختیار بگیریم.


علم الهدایی توسعه پایدار متوازن و یکپارچه را ضروری خواند و گفت: سه ضلع دانشگاه، صنعت و دولت می‌توانند نقش مهمی را در توسعه پایدار ایفا کنند، که برای داشتن آن نیازمند مدیریت دانشی برنامه‌ریزی شده هستیم.


در این مراسم که در محل تالار همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، از پژوهشگران برگزیده در حوزه های مختلف تحقیقاتی، پزشکی، دانشگاهی، آموزش و پرورش،حوزه علمیه و پژوهشکده ها و همچنین مسئولین کمیته های ستاد برگزاری نمایشگاه پژوهش خراسان رضوی تجلیل شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته