دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1395 - 14:59
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد

وضعیت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی اسفبار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام بدهی 550 میلیاردتومانی بیمه‌ها به این دانشگاه، وضعیت بدهی سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی را اسفبار خواند و خواستار حل مشکل شد.
کد خبر : 135505

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر پیوندی در نهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته هجمه‌های سنگینی به اجزای نظام سلامت وارد شده است که روز به روز نیز در حال افزایش است و نظام سلامت درگیر این هجمه‌ها شده و هزینه زیادی بابت آن می‌پردازد.


وی وضعیت بیمه‌ها را در کشورمان غم انگیز دانست و ادامه داد: پرداختی بیمه‌ها به مراکز خصوصی، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، داروخانه و بیمارستان‌های دولتی وضعیت اسفباری دارد.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به طلب ۵۵۰ میلیارد تومانی این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: از طرفی باید پاسخگوی منطقی به همکاران خود در بیمارستان‌ها، پرستاران، پزشکان و تمامی اجزاء سلامت باشیم و در کنار آن بدهی دانشگاه به سازمان‌های دارو پخش نیز مطرح است.


رئیس نظام پزشکی تهران افزود: درست است که منابع ما در حوزه سلامت کم است، اما احساس می‌کنم اگر ارتباط سازمان بیمه‌گر و وزارت بهداشت دوستانه باشد این مشکلات روز به روز کاهش پیدا می‌کند که امیدوارم مسئولان با تلاش خود به حل شدن این‌گونه مسائل در فضایی توأم با آرامش کمک کنند.


پیوندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروزه رسم غلطی در جامعه رواج پیدا کرده و آن این است که هر کسی که به عنوان کارشناس و بدون داشتن مبنای علمی در تمام مسائل نظام سلامت اظهار نظر می‌کند و هر عارضه‌ای را بدون بررسی کارشناسی به صورت قصور پزشکی جلوه داده و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان خدمت ناصادقانه جامعه پزشکی انتشار می‌دهد که این موضوع آسیب جدی هم به مردم و هم به نظام سلامت وارد می‌کند.


وی گفت: واقعیت این است که تبلیغات غیرعلمی و غیر منطقی در حوزه سلامت در درجه اول به خود مردم و سپس به جامعه پزشکی در تمام رشته‌ها آسیب خواهد زد. باید تلاش کنیم این فضا به فضای دوستی و تعامل تبدیل شود، ما معتقدیم ممکن است که قصور پزشکی اتفاق بیفتد و در تمام رشته‌ها هم صادق است، اما اینکه هر عارضه‌ای را در هر جراحی یا دارو درمانی به عنوان قصور پزشکان مطرح کنیم، پذیرفته شده نیست، چراکه مبحث قصور و عارضه با هم متفاوت است و باید بر اساس مبنای کارشناسی این اتفاق نظر صورت گیرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امیدوارم با همدلی جامعه پزشکی به دور از فضای موجود بتوانیم خدمت صادقانه‌ای ارائه دهیم و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید به گونه‌ای مدیریت شوند تا این فضای غم انگیز، ناجوانمردانه و غیر منصفانه کاهش پیدا کند و جامعه پزشکی بتواند در فضای دوستی به خدمت ادامه دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اصغر پیوندی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته