دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 08:38
رئیس دانشگاه علم و صنعت:

تبادل افکار و جدال علمی یک ضرورت است/ از فعالیت‌های انتخاباتی دانشجویان استقبال می‌کنیم

دکتر محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت معتقد است که اگر مدیران دانشگاه زمینه را برای فعالیت‌های سیاسی دانشجویان مهیا کنند و آن‌ها هم با منطق و علم فعالیت کنند، هیچ مشکل حادی پیش نمی‌آید.
کد خبر : 133168

محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های آنها در حوزه‌های مختلف در دانشگاه‌ها همیشه یک رکن بوده است به خاطر اینکه دانشجو برای خیلی از مردم مرجع است. حرکت‌های دانشجویی و افکار دانشجویان برای خیلی‌ها در این کشور یک الگو است و همین هم اقتضا می‌کند تا فکر کنیم و بدانیم که فعالیت‌های آنها چقدر می‌تواند مهم باشد.»


برخورداری گفت: «همین دانشجویان می‌توانند تاثیرات زیادی در انتخابات داشته باشند، این که فعالیت‌های دانشجویان در دوران انتخابات چگونه باید باشد یک بخش آن به خود دانشجو و تشکل‌ها برمی‌گردد که چگونه از نامزدها دعوت کنند برنامه مناظره داشته باشند و بخش مهم دیگر مدیران دانشگاه‌ها هستند که آن‌ها چقدر اهتمام داشته باشند تا فضا را برای این فعالیت دانشجویان مهیا کنند.»


او افزود: «فعالیت‌های دانشجویان هیچ‌وقت برای دانشگاه‌ها بی‌هزینه نیست، تحرکات دانشجویی ممکن است واقعا دردسرهایی داشته باشد. بعضی از مدیران ما محافظه‌کاری می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا کمتر از این دردسرها داشته باشند، اما بعضی‌ها معتقدند که ما نیاز داریم و باید تلاش کنیم تا این فعالیت‌ها نه تنها در انتخابات بلکه برای همیشه به صورت تبادل افکار و جدال علمی و منطقی به یک ضرورت تبدیل شود.»


رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: «ما باید زمینه فعالیت را برای آن‌ها مهیا کنیم، اولا نگران تبعات آن نباشیم و دوم به فرض اینکه اتفاقی هم بیفتد ما باید هزینه آن را به جان بخریم؛ چون بالاخره اگر می‌خواهیم کار درست انجام دهیم باید این مسیر را دنبال کنیم.»


او تاکید کرد در دانشگاه‌ها باید زمینه فعالیت تشکل‌ها فراهم شود. برخورداری گفت: «اگر دانشجویان هم منطقی و علمی فعالیت کنند هیچ اتفاق خاصی پیش نمی‌آید و این را تجربه نشان داده است. توصیه من این است و خودم هم در دانشگاه علم و صنعت همین کار را دنبال می‌کنم که دانشجویان فعال شوند و از نامزدها و طرفداران آنها با حضور استادان دعوت کنند تا بتوانیم بحث‌های علمی را بیشتر با نامزدها در میان بگذاریم.»


او به فعالان انتخاباتی نیز اشاره کرد و افزود: «کسی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، زمینه‌های اجتماعی را می‌پذیرد و براساس آن‌ها سخن می‌گوید تا بتواند رأی جذب کند. بنابراین مسائل علمی زیاد خریدار ندارد و چیزی که عامه مردم از آن استقبال کنند را دنبال می‌کنند. اما مطمئنا دانشجویان ساکت نمی‌شوند و از نامزدها سوالات مهمی دارند و قطعا آنها هم باید متناسب با مخاطب صحبت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته