وزیر بهداشت: اعطای هزار گرنت پژوهشی به طرحها و پروژههای مرتبط با اهداف برنامه تحول و نوآوری در علوم پزشکی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدحسن قاضیزاده هاشمی وزیر بهداشت در ابلاغیهای به روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، برنامهریزی مناسب برای ساماندهی طرحهای پژوهشی مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و ارسال این طرحها به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور را خواستار شد.
هاشمی به نقش سرمایه انسانی کشور در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: «در همین راستا و برای ارتقای نیروی انسانی نظام سلامت کشور، برنامههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقای پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور تدوین و به عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت در دست اجرا است.»
وزیر بهداشت افزود: «در حال حاضر این برنامهها به عنوان جهتگیری راهبردی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور مسیر روشنی را پیش روی دانشگاههای علوم پزشکی قرار داده است و حرکتهای ارزشمندی را در حدود یک سال اخیر رقم زده است. لازم است در تصمیمگیریهای کلان کشور از شواهد علمی و تجربیات عملی موجود استفاده بهینه شود. یکی از منابعی که میتواند شواهد علمی مناسبی برای نظام سلامت تولید کند و نقش موثری در نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشد مشارکت دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور است.»
او گفت: «برای توسعه شواهد علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی، چندی پیش مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور با همت همکاران حوزه معاونت آموزشی راهاندازی شد. این مرکز بستری را در کشور فراهم کرده است تا در سال جاری به شکلی نظاممند از طرحها و پروژههای تدوین شده برای تحقق اهداف برنامه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی حمایت شود.»
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «باتوجه به برنامهریزیهای به عمل آمده حمایت از طرحها و پروژههای مرتبط با برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب تخصیص هزار گرنت پژوهش و نوآوری انجام میشود.»
هاشمی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست تا از طریق برنامهریزی و همافزایی معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری و حمایت هیات رئیسه دانشگاهها برنامهریزی مناسبی برای ساماندهی پژوهشهای مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی انجام شود. او گفت: «مسئولان دانشگاهها باید به نحوی برنامهریزی کنند تا شوق و رغبت به انجام پژوهشهای آموزشی در بین جامعه دانشگاهی برانگیخته شود و همچنین با اغتنام از فرصت گرنتهای نوآوری و عنایت به امتیازات قابل توجه در آئیننامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی، و مشوقهای موجود برای دانشجویان استعداد درخشان، به ترویج و رشد نوآوری و دانش پژوهی آموزشی در دانشگاه بپردازند.»
تعداد و نحوه اعطای گرنتهای فراگیر که در دور اول متناسب با تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاهها تخصیص مییابد، از طریق مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اطلاعرسانی میشود.
انتهای پیام/