دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1395 - 16:57
در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی مطرح شد

ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی نشان از کیفی‌سازی در این دانشگاه است/ استادان حق‌التدریس کد شناسه دریافت کنند

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان، روسا و سرپرست‌های این استان برگزار شد.
کد خبر : 128907

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی روسای شوراهای تخصصی این استان با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای حوزه‌های خود، پیشنهاداتی را مطرح کردند و در ادامه معاونان دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره این پیشنهادات، نظرات خود را بیان کردند.


دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه ‌آزاد اسلامی گفت: «هدف از راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از کسب درآمدهای غیرشهریه و ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت است.»


او گفت: «نمونه‌ای از قراردادهای تیپ در سایت مربوطه قرار داده شده است، از روسای شوراها خواست در صورت مشاهده مشکلات و مسائل، آنها را به صورت موردی مطرح کنند.»


دکتر مجتبی علوی‌فاضل، رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی نیز گفت: «در هر استان برای پاسخگویی به گزارش‌ها، فردی به عنوان بازرس انتخاب شده است.»


او گفت: «هدف از اجرای طرح‌های تجمیع، تفویض اختیار بیشتر به واحدهاست. در طرح تجمیع 3 بیشتر کارهای اجرایی به واحدها واگذار می‌شود.»


واشقانی فراهانی: ارتقای رتبه دانشگاه‌ آزاد اسلامی در تولید علم جهانی نشان از کیفی‌سازی در این دانشگاه است


دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز گفت: «در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش شده است برای پژوهشگران و محققان جوان، انگیزش و تشویق بیشتری در نظر گرفته شود. در همین راستا مبلغ تشویقی برای مقالات ISI متناسب با نرخ تورم هر ساله در نظر گرفته می‌شود که این نرخ در دانشگاه آزاد اسلامی 5 میلیون تومان است.»


او گفت: «تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 به 6هزار و 400 مقاله رسیده است. رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی هر روز در حال بهتر شدن است به طوری که در مهر امسال رتبه این دانشگاه در پایگاه ESI به 162 رسید که نشان از اجرای سیاست‌های مثبت و کیفی‌سازی در دانشگاه است.»


واشقانی فراهانی افزود: «ما در تشویق مقالات که در دوره مدیریت دکتر میرزاده آغاز شده است چند اقدام مهم از جمله 1 و نیم برابر شدن مبلغ تشویقی و اجازه دریافت تشویقی دانشجویان را انجام دادیم. سقف تشویقی ما اصلا قابل مقایسه با دانشگاه‌های دولتی نیست.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ما این اختیار را به واحدها داده‌ایم تا مانده اعتبارات پژوهشی را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و زیرساخت‌های ساها هزینه کنند. همچنین تعیین سقف داوری مقالات در اختیار مدیر گروه‌های آموزشی است و حتی دانشگاه‌های دولتی هم سقف داوری ندارند.


دکتر محمد دادگان، معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «خوشبختانه رشد خوبی در مسابقات ورزشی در استان مرکزی به چشم می‌خورد.»


او در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده در حوزه ورزش گفت: «برگزاری مسابقات استانی بین چند استان هم‌جوار و بازنگری در بودجه ورزشی بررسی و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.»


وحیدی: لزوم دریافت کد شناسه تدریس از سوی استادان حق‌التدریس


دکتر علیرضا وحیدی، رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به روند جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «به طور معمول از میان داوطلبان واجد شرایط 60درصد در مصاحبه علمی و 95درصد در صلاحیت عمومی در هر استان قبولی داریم که متاسفانه در استان مرکزی این آمار پایین‌تر است.»


او افزود: «امیدواریم در فراخوان بعدی جذب هیات علمی، در استان مرکزی امکان جذب بیشتری فراهم شود.»


وحیدی گفت: «براساس بخش‌نامه ابلاغی، همه استادان حق‌التدریس باید دارای کد شناسه باشند، بیش از 38هزار استاد حق‌التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند که عضو هیات علمی نیستند. در مجموع تاکنون 23هزار نفر از آن‌ها کد شناسه تدریس دریافت کرده‌اند و باید از ترم بعد همه استادان حق‌التدریس کد شناسه داشته باشند و در غیر اینصورت امکان تدریس در دانشگاه را ندارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته