دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1395 - 11:28

تلفیق واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بازی‌های کامپیوتری

کارشناسان معتقدند که دنیای بازی‌های کامپیوتری به سمت «واقعیت مجازی / واقعیت افزوده» پیش می‌رود. واقعیت افزوده عناصری مجازی را در اطراف محل استقرار کاربر اضافه می‌کند و واقعیت مجازی، کاربر را وارد دنیای شبیه‌سازی‌شده مجازی می‌کند.
کد خبر : 128713

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از فوربس، تحلیلگران موسسه IHS می‌گویند که میزان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از ۴ میلیون در سال ۲۰۱۵، به ۸۱ میلیون در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.


در آخرین نمایش «واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده» در لندن می‌توان قابلیت تطابق فناوری توسط تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات این تکنولوژی را جهت جلب نظر مشتریان مشاهده کرد.


فرانسوآ دو بودینا، مدیر بازاریابی شرکت زرولایت می‌گوید: «پیش از این نیز ما در صنعت بازی فعالیت می‌کردیم و بازی‌های مسابقه ماشین را طراحی می‌کردیم. وقتی این تجربه را با کیفیت بالای فناوری روز کنار هم قرار دهیم یک فضای چند وجهی حاصل می‌شود که کیفیتی بالا در نورپردازی و عناصر بازی دارد. شما می‌توانید با ماشین مسابقه دهید و در عین حال (با اضافه شدن عناصر مجازی در فضای واقعی) حرکت آن ماشین را در فضای حقیقی مشاهده کنید».



بازدید از نمایشگاه لندن دورنمای گسترش واقعیت افزوده و واقعبت مجازی در سال‌های آینده را به خوبی نشان می‌دهد. وی جی میچالیک، تحلیلگر تحقیقات دیجیتال، می‌گوید: «بعضی از افراد در آغاز موج این فناوری، واقعیت مجازی را چهارمین دوران تکنولوژی پس از کامپیوترهای شخصی، اینترنت و موبایل می‌دانستند. من فکر می‌کنم که این توصیف دقیقی می‌تواند باشد از فناوری ترکیبی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده».


واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سکوی پرش به سوی آینده تکنولوژی قرار دارند. چه در عرصه بازی‌های کامپیوتری و چه در زمینه ارتباطات و صنعت. کارشناسان معتقدند که علاوه بر بازی‌های کامپیوتری، واقعیت مجازی می‌تواند دریچه تازه‌ای در دنیای ارتباطات به سوی عبور از گوشی‌های تلفن باز کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب