دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1395 - 10:18
دبیر علمی کنگره روانپزشکان ایران عنوان کرد:

هر دقیقه یک نزاع در پزشکی قانونی ثبت می‌شود

دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می‌شود.
کد خبر : 126612

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد اربابی در افتتاحیه سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که در بیمارستان میلاد در حال برگزاری است، افزود: سالانه بیش از 300 هزار ایرانی کشور را ترک می‌کنند که 150هزار نفر از این افراد جوان و افراد تحصیل‌کرده هستند در واقع هر سال یک شهر کشور خالی می‌شود.


وی با اعلام اینکه هر دقیقه یک نزاع در سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می‌شود، تاکید کرد: نیاز است به روانپزشکی وسیعتر نگاه کنیم و جنبه‌های اجتماعی آن را مورد توجه قرار دهیم.


وی با بیان این مطلب که دهه آینده دهه مسائل مداخلات سلامت روان خواهد بود، گفت: در دهه آینده بیشتر مداخلات به سمت و سوی روش‌های پیشگیرانه برای هر فرد خواهد رفت.


اربابی با بیان اینکه مداخله در سلامت روان نیازمند همکاری و جلب مشارکت کار تیمی است، اظهار کرد: بهبود سلامت روان جامعه نیازمند همکاری منسجم روانپزشکان، روانشناسان، جامعه شناسان، مددکاران اجتماعی، متخصصان مغز و اعصاب و حتی افراد ایده پرداز در حوزه سلامت روان است.


بر اساس این گزارش، سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران تا جمعه 30 مهر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته