دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1395 - 15:47
رئیس فدراسیون قایقرانیدر گفت وگو با آنا

فدراسیون‌ها نیاز به حمایت وزارت ورزش دارند/ کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اختلافی با هم ندارند

غلامرضا امینی گفت: هر زمان بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وفاق و همدلی حاصل شد موفق شدیم بر مشکلات غلبه کنیم و متاسفانه هر وقت اختلاف داشتیم ضرر کردیم.
کد خبر : 125658

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اختلافات بوجود آمده میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و باز شدن پای نهادهای بین المللی ورزش به این ماجرا گفت: «فدراسیون قایقرانی در قالب 3 فدراسیون جهانی در ایران فعالیت می‌کند و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم. البته ما در سال 91 به دلیل بروز مشکل در اساسنامه‌ چند فدراسیون از سوی کمیته جهانی ملی المپیک تعلیق شدند که بعد از این اتفاق اساسنامه خودمان را اصلاح کردیم و به تایید این کمیته و فدراسیون جهانی هم رساندیم و تاکنون هم طبق همان اساسنامه قبلی به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مشکل خاصی هم در این زمینه نداریم.»


وی ادامه داد: «هر وقت بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وفاق و همدلی حاصل شد موفق شدیم بر مشکلات غلبه کنیم و متاسفانه هر وقت اختلاف داشتیم ضرر کردیم. در سال 91 هم همین اختلافات باعث شد تا چند فدراسیون از جمله فدراسیون قایقرانی تعلیق شوند. در این مورد هم باید مسئولین دو نهاد ورزشی ایران با یکدیگر همدلی بیشتری به خرج دهند تا این مشکلات حل شود.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص دلایل بروز اختلاف میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیان کرد: «وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با یکدیگر اختلافی ندارند اما گاهی اوقات اختلاف سلیقه‌ها و همچنین نحوه اجرای برنامه ها باعث می‌شود تا شایعاتی مبنی بر وجود اختلاف بین این دو نهاد پیش بیاید اما در واقع هیچ اختلافی وجود ندارد.»


امینی در رابطه با برنامه‌های کمیته جهانی ملی المپیک در مورد خارج شدن فدراسیون‌های ورزشی ایران از سیطره وزارت ورزش اظهار داشت: «فدراسیون‌ها نهادهای غیر دولتی هستند اما حمایت وزارت ورزش باید بالای سرشان باشد. ما هم به عنوان یک فدراسیون ورزشی که در ایران فعالیت می‌کنیم با حمایت وزارت ورزش سرپا مانده‌ایم و در آینده هم نیاز داریم تا این حمایت ها ادامه دار باشد.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص برنامه های این فدراسیون بعد از المپیک 2016 ریو گفت: «بعد از مسابقات المپیکی که پشت سر گذاشتیم مهمترین برنامه ما آماده سازی تیم‌ها برای حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا است. ورزشکاران قایقرانی در مسابقات اینچئون موفق شدند تا 9 مدال کسب کنند و ما به دنبال آن هستیم تا رنگ و تعداد مدال‌های ما در مسابقات جاکارتا بیشتر و بهتر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب