دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 10:59
در کارگروه تخصصی گردشگری مغان به میزبانی واحد گرمی مطرح شد

تاکید رئیس واحد گرمی بر توسعه توریسم درمانی/ ایجاد بیمارستان تخصصی و دهکده سلامت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی در کارگروه تخصصی توسعه گردشگری شهرستان مغان گفت: بیشتر اتباع خارجی برای درمان به مرکز استان اردبیل و یا خارج از استان مسافرت می‌کنند که می‌توان با ایجاد بیمارستان تخصصی و یا دهکده سلامت نسبت به جذب توریست اقدام کرد.
کد خبر : 12385

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد فیضی در این کارگروه که با حضور مسئولان، استادان و فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی برگزار شد، گفت: گرمی منبع جاذبه‌های الهی و خدادادی است که باید نسبت به شناسایی این نقاط اقدام کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی با بیان اینکه منطقه مغان از لحاظ جاذبه گردشگری می‌تواند در رتبه‌های اول کشوری قرار گیرد، اظهار کرد: اولویت اصلی دستگاه‌های ذیربط افزایش ماندگان توریسم و گردشگر در منطقه باشد.


وی بر توسعه توریسم درمانی شهرستان گرمی مغان تأکید کرد و افزود: بیشتر اتباع خارجی برای درمان به مرکز استان و یا خارج از استان مسافرت می‌کنند که می‌توان با ایجاد بیمارستان تخصصی و یا دهکده سلامت نسبت به جذب توریست اقدام کرد.









رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی با بیان اینکه منطقه مغان از لحاظ جاذبه گردشگری می‌تواند در رتبه‌های اول کشوری قرار گیرد، اظهار کرد: اولویت اصلی دستگاه‌های ذیربط افزایش ماندگان توریسم و گردشگر در منطقه باشد



فرماندار گرمی هم با برشماری قابلیت‌های منحصر به فرد مغان در توسعه گردشگری، گفت: با جذب سرمایه گذار و شناساندن ایده‌های نوین گردشگری از سوی نخبگان به مسئولان ذیربط می‌تواند گام موثری برای توسعه گردشگری شهرستان برداشته شود.


محمود علایی بر ضرورت بکارگیری ابتکار جدید در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود: استفاده از داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود، استفاده از روستاهای تاریخی و تأمین زیرساخت‌ها در این نقاط، استفاده از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری شهرستان و حمایت از تولید صنایع دستی از جمله این موارد است.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: با هماهنگی فرماندار اولویت اصلی ما در سال ۹۴ توسعه گردشگری شهرستان مغان است.


قادر دهقان تلاش نهادهای عمرانی به ویژه شهرداری را ضروری دانست و اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های بی‌وقفه فرماندار گرمی در توسعه گردشگری شهرستان ‌‌نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم و انتظار می‌رود سایر مسئولان نیز به همین روال پیگیر توسعه گردشگری منطقه باشند.


حسینی رئیس مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی و صنایع گردشگری اردبیل با تشکر از دکتر فیضی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی به خاطر این میزبانی نیز با بیان اینکه این اولین بار است که چنین نشست تخصصی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود، گفت: زیرساخت‌های ذهنی لازم برای توسعه گردشگری استان فراهم است و برنامه ریزی و سیاست گذاری دولت، اجرای عملیات از سوی متولیان و سرمایه گذاران و ورود موسسات حمایتی از این طرح‌ها سه اصل اساسی برای توسعه گردشگری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته