دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 14:46

بازداشت «نبیل رجب»‌ 15 روز دیگر تمدید شد

دادستانی کل بحرین مدت بازداشت رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را 15 روز دیگر تمدید کرد.
کد خبر : 12073

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «صوت‌المنامه»، دادستانی کل بحرین برای بار دوم به تمدید بازداشت «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین رأی داد و تاکید کرد 15 روز آینده درباره حبس یا آزادی وی تصمیم می‌گیرد.


منابع خبری گزارش کردند که دادستانی کل بحرین «نبیل رجب» را با هدف بازجویی و تکمیل تحقیقات 15 روز دیگر حبس می‌کند. این اقدام دادستانی به علت انتشار یک پست (در صفحه توئیتر «رجب») درباره جنگ علیه یمن است که مقام‌های بحرین آن را به زیان «منافع داخلی» قلمداد کردند.


دادستانی کل بحرین هفته گذشته با وجود تکمیل روند بازجویی از «رجب»، به بهانه بازجویی‌های بیشتر حکم حبس یک هفته‌ای وی را صادر کرده بود.


«استاوروس لامبرینیدیس» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر و نائب رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، روز گذشته (جمعه) اقدامات دولت بحرین علیه «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را تهدیدی برای آشتی ملی توصیف کرد و افزود: شکایت قضایی و اقدامات جدید بحرین علیه «نبیل رجب» به دلیل مواضعش، موجب تهدید آشتی ملی می‌شود و دولت باید با اعتدال و میانه‌روی با پرونده‌های حقوق بشر تعامل کند.


دولت بحرین به‌تازگی «نبیل رجب» را به علت بیان دیدگاهش در شبکه‌های اجتماعی درباره نقض حقوق بشر در داخل زندان مرکزی «جو» دستگیر و زندانی کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته