دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 15:22
دکتر میرزاده خبر داد

توسعه علم و فناوری با توجه به رشته‌های چند نظمی/ دولت، آماده حمایت از تولید انبوه خودرو برقی واحد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با تقدیر و تشکر از حمایت های دولت تدبیر و امید از پژوهشگران و نخبگان کشور، از اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست جمهوری برای انعقاد قرارداد با واحد قزوین به منظور تجاری سازی و تولید انبوه خودروی برقی این واحد خبر داد.
کد خبر : 11389

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده در مراسم افتتاح دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با تبریک فرارسیدن سال نو، سال 94 را سال هلال فاطمی خواند زیرا شروع و پایانش مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: طلیعه سال جدید با پیروزی ملت ایران درپرونده هسته ای همراه شد و سربازان خدوم ملت ایران در عرصه دیپلماتیک توانستند در مذاکراتی حساس و بسیار پیچیده حق و حقوق ملت ایران را به تمامی جهانیان اثبات کنند.


تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای


دکتر میرزاده با بیان اینکه پیروزی هسته ای ایران ممکن نمی شد مگر با صلابت رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و تجربه مذاکره کنندگان هسته ای، تاکید کرد: تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و شخص دکتر ظریف در تمامی این روزها ارزشمند و قابل تقدیر است و فعالیت آنها در دفاع از حقوق ملت ایران و خون شهدای هسته ای به طور حتم کمتر از تلاش امیر کبیر در دفاع از خاک ایران و یا دکتر مصدق در ملی کردن صنعت نفت نیست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بهره گیری از توانمندی هسته ای ایران و دانشمندان ایرانی، گفت: دانش در طول تاریخ همیشه منبع و منشا قدرت بوده است، آنچنان که حکیم توس نیز در این رابطه در مصرع "توانا بود هر که دانا بود" بر این مهم تاکید کرده است.


وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزنده ای در حمایت از توسعه علمی و فن آوری کشور در این مدت انجام داده است و این موضوع دلگرمی بسیار خوبی را در میان دانشجویان پژوهشگران و محققان ایران ایجاد کرده است.



توسعه علم و فن آوری، اولویت دانشگاه آزاد است


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با تاکید بر توسعه علمی و فن آوری در کشور، گفت: یکی از مهمترین اولویت ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه علم و فن آوری و توجه به اختراعات و نوآوری ها با توجه به سند توسعه علمی و فن آوری کشور است که تابستان سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.


دکتر میرزاده همچنین به توسعه پارک های علم و فن آوری و تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 54 مرکز رشد موجود دانشگاه با 420 شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در آن تا پایان سال 96 به 150 مرکز رشد و 800 شرکت دانش بنیان افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان آنچنان که در سند توسعه علم و فن آوری کشور تاکید شده است توجه هر بیشتر دانشگاه ها در زمینه علمی و تحقیقاتی را می طلبد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با اشاره به لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ، تاکید کرد: توسعه علمی و فن آوری کشور به طور حتم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است و از همین رو این دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی را به عنوان یکی از پیش شرط های توسعه علمی کشور سرلوحه فعالیت خود قرار داده اشت.


وی ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی با تقویت کادر آموزشی و اعضای هیات علمی همراه است و به این دلیل به مدت چهار سال و هر ساله 5 هزار دانش آموخته دکتری تخصصی به عنوان اساتید تمام وقت به استخدام این دانشگاه در خواهند آمد.


دکتر میرزاده با اشاره به وجود بیش از 70 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هم اکنون این تعداد عضو هیات علمی در سراسر واحدهای این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که با استخدام های جدید این تعداد افزایش خواهد یافت.








دکتر ستاری از ابتدای شروع به کار حمایت های گسترده ای از نخبگان و پژوهشگران جوان انجام داده است که اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد تجاری سازی و تولید انبوه خودروی برقی که توسط واحد قزوین طراحی و تولید شده است تنها یکی از این حمایت هاست

توجه ویژه به رشته های چند نظمی


به گفته دکتر میرزاده، توسعه علمی و فناوری و اختراعات کشور باید با توجه ویژه به رشته های چند نظمی نظیر هوش مصنوعی صورت گیرد و دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های جدی و گسترده ای در این زمینه تدوین کرده است.


وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر موسی خانی رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدوارم این واحد به عنوان نمونه ای برای دیگر واحدهای دانشگاهی تبدیل شود تا دستاوردهای ارزشمند این دانشگاه در سراسر کشور و در تمامی واحدها ایجاد و عرضه شود.


تقدیر از حمایت های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری


دکتر میرزاده همچنین با تقدیر و تشکر از حمایت های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، گفت: دکتر ستاری از ابتدای شروع به کار حمایت های گسترده ای از نخبگان و پژوهشگران جوان انجام داده است که اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد تجاری سازی و تولید انبوه خودروی برقی که توسط واحد قزوین طراحی و تولید شده است تنها یکی از این حمایت هاست.



حضور 36 تیم خارجی در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران


در ابتدای این مراسم دکتر مرتضی موسی خانی، رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به ارائه گزارشی از برگزاری این دوره از مسابقات و تیم های شرکت کننده پرداخت.


دکتر موسی خانی گفت: در این دوره از مسابقات 730 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که از میان این تعداد 345 تیم پذیرفته شدند.


وی در ادامه گفت: در این دوره از مسابقات 309 تیم ایرانی و 36 تیم خارجی حضور دارند که به دو دسته کلی تیم های دانشجویی و دانش آموزی تقسیم می شوند.


بنا به گفته دکتر موسی خانی تیم های خارجی شرکت کننده در این دوره مسابقات از کشور های هلند، سوئیس، کانادا، پاکستان، انگلیس، آلمان، چین، مکزیک، آمریکا، هند، تایلند، مصر، بلژیک و کلمبیا هستند.


شایان ذکر است در این مراسم دکتر ستاری معاون علم و فن آوری ریاست جمهوری، سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، هاشمی استاندار تهران و طهایی استاندار البرز، فرهادی فرماندار تهران و طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، انگجی معاون بین الملل، واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری و حجت الاسلام والمسلمین عباسی فرد نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سه استان البرز، قزوین و زنجان حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته