بیش از 20 میلیارد ریال سرمایه به بازیسازان ایرانی تزریق شد
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد گفت: «با توجه به مفاد شیوهنامه تدوینشده که پس از تصویب، به موسسات و شرکتها ابلاغ شد، ناشران در ازای حمایت و سرمایهگذاری مستقیم در تولید بازیهای ایرانی، کوپن و یا بیجک مجازی دریافت میکنند و برای اخذ مجوز بازیهای خارجی از طریق برگزاری مزایدههای ماهانه بازیها، کوپنهای مربوطه را مصرف میکنند».
جواد امیری تشریح کرد: «با اجرای این طرح، رقابت میان ناشران برای خرید امتیاز بازیهای رایانهای ایرانی شکل میگیرد به نحوی که از ابتدای اجرای طرح بیش از 10 عنوان بازی بزرگ که تا پیش از این رغبتی برای خرید آنها از سوی ناشران وجود نداشت، به فروش میرسد و به تدریج این بازیها در بازار توزیع میشوند.
امیری به سیاستهای گذشته در حوزه نشر بازیها اشاره کرد و افزود: «تا پیش از این با توجه به سیاستهای گذشته و وجود بودجههای دولتی، تولیدکنندگان بازی انتظار حمایت مستقیم بنیاد از بازیهای ساخته شده را داشتند. این امر مشکلات و معضلاتی از جمله توقع حمایتهای تولیدکنندگان از بنیاد بابت بازیهای خود با هر کیفیت و قیمت را بهوجود آورده بود که تولیدکنندگان بر اساس نیاز بازار و بازیکنان بازی تولید نمیکردند و صرفاً بر اساس ذوق و سلیقه و دریافت حمایت به سمت تولید بازی میرفتند.
معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازیهای رایانهای اجرای این طرح را پل ارتباطی بین ناشر و تولیدکننده دانست و تاکید کرد: «با اجرای این طرح اولاً بازیها به سمت کیفی شدن پیش رفته است و از طرفی بازیها بر اساس نظر و سلیقه ناشر و نیاز مخاطب ساخته و منتشر میشوند».
در دوره جدید بازیهایی همچون جنون سیاه، شتاب در شهر 2، خاله قزی، پلیس بزرگراه، دوران افتخار با سرمایهگذاری بیش از 20 میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده نشر شده و میتوان گفت اجرای این طرح جان تازهای به تولیدکنندگان بازیهای رایانههای شخصی بخشیده است.
انتهای پیام/